شناسهٔ خبر: 61714796 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

طعنه دونالد ترامپ به حذف آمریکا از جام جهانی 2023 ؛ انتقام جویی رییس جمهور سابق از فوتبالیست‌های زن کشورش! طعنه دونالد ترامپ به حذف آمریکا از جام جهانی 2023 ؛ انتقام جویی رییس جمهور سابق از فوتبالیست‌های زن کشورش!

طعنه دونالد ترامپ به حذف آمریکا از جام جهانی 2023 درپی شکست تلخ این تیم پرافتخار از سوئد به نوعی انتقام جویی وی از اتفاقات سال‌های قبل است. به گزارش انصاف ورزشی، نهمین دوره جام جهانی فوتبال زنان و اولین جام جهانی 32 تیمی تاریخ فوتبال زنان که در حال برگزاری به میزبانی استرالیا و نیوزلند است بدل به

صاحب‌خبر -

طعنه دونالد ترامپ به حذف آمریکا از جام جهانی 2023 درپی شکست تلخ این تیم پرافتخار از سوئد به نوعی انتقام جویی وی از اتفاقات سال‌های قبل است.

به گزارش انصاف ورزشی، نهمین دوره جام جهانی فوتبال زنان و اولین جام جهانی 32 تیمی تاریخ فوتبال زنان که در حال برگزاری به میزبانی استرالیا و نیوزلند است بدل به جام شگفتی های بزرگ شده است و تیم ملی فوتبال آمریکا نیز در عین ناباوری در ضربات پنالتی برابر سوئد حذف شد و نتوانست به جمع 8 تیم برسد.

این در حالی است که فوتبال زنان آمریکا بدون شک از افتخارات ورزش این کشور است چراکه آنان در 8 دوره قبلی جام جهانی 8 مدال کسب کردند که 4 مدال آن از جنس طلا بوده و مدال‌های پرشمار المپیک نیز در کارنامه آن‌ها دیده می‌شود.

طعنه دونالد ترامپ به حذف آمریکا از جام جهانی 2023 ؛ انتقام جویی رییس جمهور سابق از فوتبالیست‌های زن کشورش! (قهرمانی آمریکا در جام جهانی 2019)
طعنه دونالد ترامپ به حذف آمریکا از جام جهانی 2023 ؛ انتقام جویی رییس جمهور سابق از فوتبالیست‌های زن کشورش!

اما دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق ایالات متحده آمریکا که این‌روزها درگیر پرونده‌های مختلف قضایی است و در دادگاه‌های مختلف شرکت می‌کند پس از حذف تیم ملی آمریکا در واکنشی در شبکه اجتماعی خودش به نوعی به فوتبالیست های زن کشورش و علی الخصوص مگان راپینو حمله کرده است!

طعنه دونالد ترامپ به حذف آمریکا از جام جهانی 2023

ترامپ در خصوص حذف تیم ملی کشورش نوشت:

شکست «به شدت غافلگیرکننده و غیرمنتظره» تیم فوتبال زنان آمریکا مقابل سوئد، نمادی از بلایی بود که تحت ریاست جو بایدنِ کج و کوله بر سر ملت ما می آید، کشوری که زمانی فوق العاده بود. تعداد خیلی زیادی از بازیکنان این تیم به طور آشکار دشمن آمریکا بودند، موردی که هیچ کشور دیگری حتی تجربه نزدیک به آن را هم نداشت! شکست برابری خواهی. راستی مگان، شوت خوبی بود (اشاره به آخرین ضربه دوران ورزشی مگان راپینو که از روی نقطه پنالتی به آسمان رفت). این آمریکا رو به زوال حرکت می کند. دوباره به آمریکا عظمت ببخشیم! 

این اقدام از آن‌جا نشات می‌گیرد که افکار، اقدامات و سخنان ترامپ سبب شده بود تا عمده چهره‌های شناخته شده کشور آمریکا یا همان سلبریتی‌ها در حوزه‌های مختلف اعم از ورزش، سینما، موسیقی، حامیان محیط زیست، حامیان حقوق زنان و … به نوعی در جبهه مخالفان این رییس جمهور جنجالی قرار بگیرند و از حامیان جو بایدن در انتخابات پیشین ریاست جمهوری آمریکا باشند.

اما بیش از این‌ها به نظر می‌رسد کینه ترامپ از تیم ملی فوتبال زنان این کشور و چهره‌های نامدار آن مگان راپینو و الکس مورگان به اقدام تاریخی آن‌ها پس از قهرمانی در دوره پیشین جام جهانی فوتبال زنان در سال 2019 برمی‌گردد جایی که تیم ملی فوتبال زنان آمریکا پس از این قهرمانی دعوت کاخ سفید برای حضور در مراسم تجلیل را رد کرد و عملا دهن کجی بزرگی به رییس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا یعنی دونالد ترامپ صورت گرفت؛ اقدامی که پیش از آن از گلدن استیت واریرز قهرمان ان بی ای و همچنین قهرمان سوپربول نیز سر زده بود.

طعنه دونالد ترامپ به حذف آمریکا از جام جهانی 2023 ؛ انتقام جویی رییس جمهور سابق از فوتبالیست‌های زن کشورش! طعنه دونالد ترامپ به حذف آمریکا از جام جهانی 2023 ؛ انتقام جویی رییس جمهور سابق از فوتبالیست‌های زن کشورش!

مگان راپینو و الکس مورگان که از الهام‌بخش‌ترین چهره‌های تاریخ ورزش زنان محسوب می‌شوند، علاوه بر افتخارات فردی و تیمی به دلیل تلاش‌هایشان برای توجه بیشتر به ورزش زنان و گسترش آن محبوبیت خاصی در فوتبال زنان دارند؛ آن‌ها از سردمداران تلاش برای برابر شدن حقوق ملی‌پوشان زن و مرد بودند که دست کم در فوتبال آمریکا به ثمر نشسته است.موردی که به نظر ترامپ از آن‌هم بسیار کلافه است و عبارت «شکست برابری خواهی» را در نوشته خود عنوان کرده است

اما زوج مورگان و راپینو در جام جهانی اخیر عملکرد به شدت ضعیفی داشتند و عملا نشان دادند که دوران فوتبالشان به نوعی به سر آمده؛ راپینو البته پس از حذف تیم آمریکا بلافاصله در 38 سالگی از فوتبال خداحافظی کرد.

به هرروی به نظر می‌رسد عصر راپینو و مورگان و اساسا بسیاری از بازیکنان این نسل تیم ملی آمریکا به پایان رسیده است و باید منتظر ظهور نسل جدید این تیم باشیم.

طعنه دونالد ترامپ به حذف آمریکا از جام جهانی 2023 ؛ انتقام جویی رییس جمهور سابق از فوتبالیست‌های زن کشورش! (راپینو، هوران و اسمیت پس از حذف آمریکا برابر سوئد)
طعنه دونالد ترامپ به حذف آمریکا از جام جهانی 2023 ؛ انتقام جویی رییس جمهور سابق از فوتبالیست‌های زن کشورش!
طعنه دونالد ترامپ به حذف آمریکا از جام جهانی 2023 ؛ انتقام جویی رییس جمهور سابق از فوتبالیست‌های زن کشورش! (الکس مورگان پس از حذف آمریکا برابر سوئد)
طعنه دونالد ترامپ به حذف آمریکا از جام جهانی 2023 ؛ انتقام جویی رییس جمهور سابق از فوتبالیست‌های زن کشورش!

انتهای پیام

برچسب ها
الکس مورگان ترامپ تیم ملی آمریکا جام جهانی فوتبال زنان جام جهانی فوتبال زنان 2023 جام جهانی فوتبال زنان 2023 نیوزلند و استرالیا دونالد ترامپ فوتبال زنان مگان راپینو

منبع: ensafnews-427080

نظر شما