شناسهٔ خبر: 61668630 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

تخلیه زندان رجائی‌شهر اقدامی انقلابی بود

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی تخلیه زندان رجائی شهر را حرکت انقلابی و ارزشمند از طرف دستگاه قضا دانست و گفت: این اقدام بسیار ارزشمند و ماندگار است چرا که تاثیر بسیار زیادی در حوزه اجتماعی استان خواهد داشت.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، همسو با اجرای مصوبات سفر مورخ ۱۷ فروردین سال جاری حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌‎ای رئیس قوه قضاییه به استان البرز مبنی بر انتقال زندان رجائی شهر، با توجه به انجام مقدمات از سوی سازمان زندان‌های کشور و هماهنگی‌های صورت گرفته در این استان، تا روز سه شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ حدود نیمی از زندانیان تخلیه شده بود و تا حال امروز شنبه ۱۴ مرداد تمامی زندانیان ندامتگاه رجایی شهر به ندامتگاه قزلحصار منتقل شدند و این زندان تعطیل شد.

در این رابطه علی حدادی، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه انتقال زندان رجائی شهر به حاشیه شهر یک حرکت انقلابی و ارزشمند از طرف دستگاه قضا بود بیان داشت: پیگیری انتقال رجائی شهر به خارج استان طی سالیان گذشته مطالبه‌ای جدی بود به این دلیل که ۲ زندان رجائی شهر و قزل‌حضار آسیب‌های اجتماعی جدی برای شهر داشتند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها با بیان اینکه به فضل الهی و با دستور رئیس قوه قضاییه زندان رجائی شهر به خارج استان منتقل شد اظهار کرد: این اقدام بسیار ارزشمند و ماندگار است چرا که تاثیر بسیار زیادی در حوزه اجتماعی استان خواهد داشت.

وی ضمن قدردانی از رئیس قوه قضاییه برای انتقال زندان رجائی شهر به خارج از استان گفت: انتقال این زندانیان به خارج استان نیز دغدغه مردم است، همچنین زندان قزل حصار نیز برای به ویژه شهر‌های مهدی آباد و ملک‌آباد حقیقتا آسیب فراوانی دارد که امیدواریم با دستور حجت السلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای منتقل شود.

حدادی با اشاره به اینکه تغییر کاربری زندان رجائی شهر از اهمیت بسزایی برخوردار است گفت: به استاندار البرز تاکید داشتیم از این موضوع حمایت و با دستگاه قضا همکاری کنند تا قوه قضاییه از نظر مکانی دچار ضرر نشود.

نظر شما