شناسهٔ خبر: 6162769 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اعتدال | لینک خبر

12 تا 14 مرداد، در شهر تهران برگزار می‌شود

دومین «فن‌بازار فناوری نوین شهری» در حوزه اقتصاد مقاومتی

صاحب‌خبر -



اعتدال – فاطمه کامکار: رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران از تلاش شهرداری تهران در راستای عمل به منویات رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: در راستای تحقق منویات
امام خامنه‌ای در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و بهره‌گیری از دانش بومی و تولید ملی با تکیه بر فناوری‌های شرکت‌های
دانش بنیان، دومین فن‌بازار فناوری نوین شهری برپا می‌گردد.
بابک نگاهداری در نشستی که باموضوع برگزاری دومین فن بازار فناوری‌های نوین شهری برگزار شد، با بیان این مطلب تصریح کرد: دومین فن بازار فناوری‌های شهری 12 تا 14 مرداد در بوستان گفت وگو برگزار خواهد شد.
وی با تأکید بر لزوم رعایت اقتصاد مقاومتی و بهره‌گیری از دانش بومی در پیشبرد پروژه های شهری،‌ اظهار کرد: شهرداری قصد دارد به سازمانی پیشرو در زمینه عقد قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان داخلی تبدیل شود و اعتقاد داریم برای محقق شدن شعار اقتصاد مقاومتی عقد قرارداد با شرکت های دانش بنیان داخلی لازم است.  
نگاهداری با اشاره به اینکه در سال گذشته نخستین فن‌بازار با استقبال خوبی روبه‌رو شده یادآور شد:
130 شرکت دانش‌بنیاد در این فن‌بازار حضور داشتند که 30 قرار داد این شرکت‌ها با شهرداری منعقد کرد و  که میانگین 25 درصد شرکت‌ها موفق به اخذ قرارداد شدند.
به گفته نگا‌هداری امسال میزان قراردادها 2 تا 3 برابر افزایش می‌دهیم و قرار است در فن‌بازار امسال حدود 150 شرکت را ممیزی کرده تا در این نمایشگاه حضور داشته باشند.
رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران با اشاره به حضور پنج بانک و فعالیت آنها در دومین فن بازار شهری گفت: پنج بانک صادرات، ملی، تجارت، اقتصاد نوین و بانک شهر در دومین فن بازار شهری حضور فعال خواهند داشت و مقدمات ارائه تسهیلات از سوی بانکها به شرکت‌های دانش بنیان فراهم شده است.
نگاهداری از افتتاح پارک فناوری در مردادماه خبرداد و تصریح کرد: با راه‌اندازی پارک فناوری در شهرتهران شرکت‌های منتخب در فن بازارهای شهری در این پارک مستقر خواهند شد.
رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران در خصوص نحوه فعالیت سامانه پژوهش‌یار که به تازگی راه‌اندازی شده است، اذعان کرد: در این سامانه پژوهش‌های صورت گرفته در حوزه شهری به ثبت رسیده و با این کار از مطالعات موازی جلوگیری می‌شود.

نظر شما