شناسهٔ خبر: 61578535 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

قیمت طلا و سکه 9 مرداد 1402 / سکه به کف کانال ۲۸ میلیونی برگشت

روز گذشته قیمت طلا و سکه متاثر از کاهش ۴۰۰ تومانی دلار کاهش داشت. این روند را معامله‌گران استراحت بازار پس از یک هفته افزایش قیمت تعبیر می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز دیروز قیمت دلار یک کانال عقب‌نشینی کرد و قیمت طلا و سکه را نیز با خود همراه کرد. با این وجود برخی از قطعات سکه باثبات ماندند. فعالان بازار این کاهش را استراحت بازار توصیف کردند.

در جدول زیر قیمت طلا و انواع قطعات سکه در لحظه بازگشایی بازار قابل مشاهده است.

قیمت طلا و سکه 9 مرداد 1402

کارشناسان اقتصادی معتقدند سرعت افزایش قیمت طلا و سکه متاثر از دو فاکتور دلار و طلای جهانی بیشتر خواهد شد. به اعتقاد آنها صنایع بالادستی کشور، با قیمت دلار در کانال‌های بالاتر معامله‌ می‌شوند و بنابراین قیمت دلار افزایشی است. متعاقب آن افزایش قیمت طلا و سکه نیز قطعی است.

گفتنی است دیروز و امروز بازارهای جهانی در تعطیلات پایان هفته میلادی قرار دارند و قیمت طلای جهانی با رقم ۱۹۵۹ دلاری ثابت است.

استراحت نیم‌ و ربع سکه در کاهش قیمت

دیروز هشتم مرداد قیمت سکه امامی با کاهش ۲۹۸ هزار تومانی به کف کانال ۲۸ میلیونی برگشت. این قطعه در نهایت با قیمت ۲۸ میلیون و ۸۹ هزار تومان مبادله شد. دیروز قیمت سکه بهار کاهش ۱۲۰ هزار تومانی داشت. این قطعه با قیمت ۲۵ میلیون و ۴۸۱ هزار تومان مبادله شد.

روز گذشته نیم‌سکه و ربع سکه تغییر قیمت نداشتند و با همان ارقام روز شنبه معامله شدند. این قطعات به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار و ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شدند.

دیروز سکه گرمی ۵۰ هزار تومان ارزان شد. این قطعه با قیمت ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شد.

حباب نیم‌سکه ۴ میلیونی شد

روز گذشته قیمت طلا نیز کاهشی بود. هر مثقال طلا با ۷۰ هزار تومان افت، با قیمت ۱۰ میلیون و ۷۶ هزار تومان مبادله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد. دیروز طلای دست دوم به قیمت دو میلیون و ۲۹۵ هزار تومان رسید.

روز گذشته حباب سکه روند متوازنی نداشت. سکه امامی و گرمی به ترتیب کاهش حباب ۱۵۵ هزار تومانی و ۳۲ هزار تومانی داشتند. سایر قطعات سکه نیز افزایش حباب داشتند. حباب سکه بهار  ۴۵ هزار تومان، نیم‌سکه ۷۳ هزار تومان و ربع سکه ۳۶ هزار تومان افزایش داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظر شما