شناسهٔ خبر: 61573774 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

میقاتی: زمان‌بندی درگیری‌های عین الحلوه مشکوک است

محمدعلی تخت رونده

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان، وقوع درگیری‌ها در اردوگاه عین الحلوه در شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی موجود را مشکوک توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، نجیب میقاتی، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان، هم‌زمانی درگیری گروه‌های فلسطینی در اردوگاه عین الحلوه لبنان با شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی موجود را مشکوک دانست.

میقاتی درگیری‌های جاری در اردوگاه عین الحلوه را در راستای تلاش‌های متعدد جهت به‌کارگیری فضای لبنان برای تصفیه حساب‌های بیگانگان عنوان کرد.

وی افزود: این درگیری‌ها، اردوگاه عین الحلوه را به عنوان محلی خارج از کنترل حکومت لبنان نشان می‌دهد؛ اما این موضوع به هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست و رهبران فلسطینی باید جهت احترام به حاکمیت لبنان، قوانین ذی‌ربط و اصول مهمان‌نوازی، تصمیمی قاطع بگیرند.

از سوی دیگر، بسام حمود، رئیس دفتر سیاسی جمعیت اسلامی لبنان، نسبت به پروژه فتنه در اردوگاه عین الحلوه هشدار داد و افزود: گویا دستانی پشت پرده این ماجرا هستند که قصد دارند این اردوگاه و مسئله فلسطین را هدف قرار دهند و به آن‌ها آسیب بزنند.

حمود اعلام کرد: جمعیت اسلامی، تمامی تیم‌های امدادی و نیروهای خود را در خدمت اهالی اردوگاه که از آن‌جا به صیدا گریخته‌اند، قرار داده تا از رنج آنان کاسته شود و لوازمی که احتیاج دارند، هنگام بازگشت به خانه‌هایشان در اختیارشان قرار گیرد.

منابع امنیتی اعلام کردند که در نتیجه درگیری میان شبه‌نظامیان انصار و جنبش فتح تاکنون دست‌کم ۶ تن کشته و بیش از ۳۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند. نقطه آغاز این درگیری‌ها ترور ابواشرف العرموشی، یکی از فرماندهان امنیتی جنبش فتح در منطقه صیدا بوده است.

نظر شما