شناسهٔ خبر: 61562296 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

وزیر جنگ اسرائیل طرحی را برای مقابله با تنش احتمالی در مرزهای لبنان تایید کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا-«یوآو گالانت»، وزیر جنگ اسرائیل طرحی عملیاتی برای مقابله با تنش احتمالی در مرزهای لبنان تایید کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا،  سایت عبری‌زبان«والا» به نقل از منابع آگاه نوشت: گالانت طرحی عملیات را مورد تایید قرار داده است که شامل چندین لایه از جمله احتمال کشیده شدن درگیری‌ها به یک رویارویی گسترده و علنی است.

رسانه‌های صهیونیستی مدعی شده‌اند نیروهای حزب‌الله در عمق ۳۰ متری فلسطین اشغالی دو چادر برپا کرده‌اند و در این چادرها به منظور حضور دائم از ژنراتورهای برق استفاده می‌شود.

این رسانه‌ها برآورد کرده بودند که «تکاوران رضوان» در این چادرها مستقر هستند.

سازمان ملل متحد خط مرزی موسوم به «خط آبی» را در سال ۲۰۰۰ میلادی بین لبنان و فلسطین اشغالی ترسیم کرد. این خط بصورت دقیق با مرزهای رسمی همخوانی ندارد و نیروهای رژیم صهیونیستی بارها تلاش کرده‌اند از آن عبور کنند.

در همین رابطه، به گفته کانال 13،  ارتش اسرائیل حضور خود در مرزهای شمالی را برای مقابله احتمالی با حزب الله لبنان تقویت کرده است.

این کانال اسرائیلی افزود: بنیامین نتانیاهو امروز یکشنبه با فرماندهان ارتش برای ارزیابی اوضاع امنیتی در مرزهای شمالی جلسه‌ای خواهد داشت.

«سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان پیش از این اعلام کرد ما آماده هستیم و در برابر هرگونه حماقت اسرائیل در قبال لبنان عقب‌نشینی نخواهیم کرد، اسرائیل هنوز بخشی از اراضی ما را تحت اشغال دارد و تنها بخشی از منطقه الغجر را بازگردانده است.

متن این خبر در العربی الجدید

نظر شما