شناسهٔ خبر: 61555767 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

هشدار نسبت به افزایش مهاجرت‌ها؛ جامعه در شرایط طبیعی نیست، «فی‌الفور» باید کاری کرد

روزنامه اطلاعات نوشت: آمار نشان می‌دهد جامعه در شرایط طبیعی نیست و نیاز به بازسازی دارد. میل به مهاجرت در میان اقلیت جامعه، طبعاً قابل درک یا دست‌کم غیرنگران‌کننده است اما وقتی اکثریت جامعه‌ای، در بطن خود، میل به مهاجرت داشته باشند، باید فی‌الفور کاری کرد.

صاحب‌خبر -
هشدار نسبت به افزایش مهاجرت‌ها؛ جامعه در شرایط طبیعی نیست، «فی‌الفور» باید کاری کرد
کد خبر: 624858
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۷ ۲۲:۲۰:۰۰

روزنامه اطلاعات نسبت به افزایش مهاجرت هشدار داد و تاکید کرد ک باید «فی‌الفور» کاری کرد.

به گزارش اطلاعات، آمار نشان می‌دهد جامعه در شرایط طبیعی نیست و نیاز به بازسازی دارد. میل به مهاجرت در میان اقلیت جامعه، طبعاً قابل درک یا دست‌کم غیرنگران‌کننده است اما وقتی اکثریت جامعه‌ای، در بطن خود، میل به مهاجرت داشته باشند، باید فی‌الفور کاری کرد.

 این روزنامه افزوده است: آنچه به طور اجمال اما با اطمینان می‌توان به صورت قاعده‌ای کلی و کلان در نظر گرفت، علت اصلی میل شدید به مهاجرت ایرانیان به خاطر «تفاوت شرایط اقتصادی ـ اجتماعی موجود با شرایط مطلوب» است. این بدان‌معناست که از حوزه سیاسی که بگذریم، دولت ـ دولت‌ها ـ نتوانسته‌اند به اندازه شأن و نیاز ایرانیانی که به دنیا می‌آیند، شرایط اقتصادی، اجتماعی و رفاهی مطلوب ایجاد کنند، نتوانسته‌اند شغل بیافرینند، مسکن مطلوب، درآمد متناسب با هزینه، امکانات بهداشتی، درمانی، آموزشی، تفریحی مناسب و متناسب به نیازهای امروز جامعه، امید به آینده و میل به وطن و میهن‌دوستی ایجاد کنند. این ناتوانی دولت‌ها در شکل و شمایل گریز جوانان از وطن نمود یافته است به گونه‌ای که به عقیده رصدخانه مهاجرت، تنها می‌توان روی ۲۰ درصد نیروی کار ایرانیانی که متولد می‌شوند برای آینده حساب باز کرد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما