شناسهٔ خبر: 61530857 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

نخست‌وزیر سوئد:

عمیقا نگران افزایش تعداد قرآن‌سوزی‌ها در سوئد هستم

نخست‌وزیر سوئد می‌گوید نگران افزایش تعداد قرآن‌سوزی‌ها در این کشور است.

صاحب‌خبر -
عمیقا نگران افزایش تعداد قرآن‌سوزی‌ها در سوئد هستم
کد خبر: 624750
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۶ ۱۱:۴۰:۰۰

در بحبوحه خشم مسلمانان جهان از هتک حرمت مقدسات اسلامی، اولف کریسترسون نخست وزیر سوئد از نگرانی عمیق خود به خاطر ادامه تظاهرات کم تعداد برخی مخالفان اسلام و آتش زدن قرآن کریم خبر داد.

به گزارش شفقنا به نقل از رویترز، به نظر می‌رسد سوئد بیشتر نگران خشم مسلمانان ترکیه است چرا که این کشور باید به پیوستن سوئد به ناتو رای نهایی را بدهد.

کریسترسون به خبرگزاری سوئدی TT گفت: درخواست‌های بیشتری برای اجازه برگزاری تظاهرات در جایی که هتک حرمت به قرآن دوباره برنامه‌ریزی شده بود، به پلیس ارسال شده است. اگر این مجوزها اعطا شوند، ما با روزهایی روبرو خواهیم شد که خطر وقوع یک اتفاق جدی وجود دارد. من به شدت نگران این هستم که چه چیزی می تواند منجر شود.

کریسترسسون گفت که تصمیم برای اعطای مجوز برای تظاهرات بر عهده پلیس است. سرویس امنیتی سوئد، SAPO، ارزیابی خود را از سطح تهدید در مقیاس 5 در 3 نگه داشته است که به معنای تهدید بالا در طول بحران است، اما رئیس این سرویس گفت که واکنش شدیدی به رویدادهای اخیر داشته است.

رییس سرویس امنیتی سوئد به خبرنگاران گفت: سوئد از یک کشور بردبار به یک سرزمین ضداسلامی تبدیل شده است.

دانمارک و سوئد گفته‌اند که سوزاندن قرآن را ابراز تاسف می‌کنند، اما نمی‌توانند با توجه به قوانینی که از آزادی بیان حمایت می‌کنند، از آن جلوگیری کنند.

توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: در برخی کشورها این تصور وجود دارد که دولت سوئد پشت این موضوع است یا آن را تایید می کند. ما این کار را نمی کنیم. اینها اعمالی است که توسط افراد انجام می شود، اما آنها این کار را در چارچوب قوانین آزادی بیان انجام می دهند.

بیلستروم گفت که با وزرای امور خارجه ایران، عراق، الجزایر و لبنان و همچنین دبیر کل سازمان ملل متحد درباره بحران کنونی در تماس بوده است.

او گفت: ما در مورد این مسائل بحث خواهیم کرد و مهم است که تاکید کنیم که این یک موضوع طولانی مدت است و هیچ راه حل سریعی وجود ندارد. دولت در دفاع از قوانین گسترده آزادی بیان و در عین حال پرهیز از توهین احتمالی به مسلمانان با یک اقدام متعادل کننده دشوار مواجه است.

برچسب‌ها:

نظر شما