شناسهٔ خبر: 61510211 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

پایان بورس امروز 4 مرداد 1402 / شاخص کل در آستانه سقوط از پله 2 میلیون واحد

بررسی معاملات بازار سهام در روز جاری نشان می‌دهد، شاخص کل قصد تثبیت در بالای کانال دو میلیون واحد را ندارد. به طوری که همواره پس از عبور شاخص کل از این مرز، تب عرضه بالا می‌گیرد و دوباره این سطح از دست می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، معاملات بورس روز جاری در حالی رقم خورد که شاخص کل، خلاف جهت روز گذشته خود رفتار کرد. به طوری که نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت هزار و 335 واحدی که معادل 0.07 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون واحدی ایستاد.

البته شاخص هم‌وزن مخالف شاخص کل رفتار کرد و با رشد 0.07 درصدی به سطح 711 هزار و 307 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را هفت میلیارد و دویست میلیون برگه سهم و ارزش معاملات سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی را چهار هزار و 346 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج 86 میلیارد تومانی پول از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم دی، گلدیرا و خودرو بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های دی، خودرو و شستا به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

چکاوه با افزایش 10.77 درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، البرز نیز با افت 6.95 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های شجم، خبهمن و خگستر تعلق گرفت. همچنین سهم‌های وبملت، خگستر و خودرو نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای وگستر، کماسه و شخارک خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های کیسون، دهدشت و خریخت رقم خورد. همچنین ونیکی در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد سنیر بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظر شما