شناسهٔ خبر: 61506007 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

وزارت خارجه عراق: اهانت به اعتقادات و ادیان می‌تواند به نفرت و خشونت منتهی شود

صاحب‌خبر -

شفقنا-وزارت امور خارجه عراق از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در تشویق به گفت‌وگو و رواداری میان ادیان و فرهنگ‌ها برای مقابله با گفتمان کینه‌ورزانه استقبال کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از الفرات، وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای ضمن تاکید بر لزوم مبارزه با همه انواع تبعیض،نفرت از بیگانگان و گفتمان کینه‌ورزانه، از همه نهادهای مربوطه از جمله کشورهای مختلف خواست تا بر تلاش‌هایشان برای مقابله با این پدیده در راستای قوانین بین المللی حقوق بشری بیفزایند.

دستگاه دیپلماسی عراق هشدار داد: اهانت به اعتقادات و ادیان و خوار شمردن آن می‌تواند منجر به قطب‌بندی در جوامع و تنش‌های شدید شده و در نهایت به برانگیختن خشم و فتنه میان مردم و تبدیل اختلافات در مفاهیم به نفرت و احتمالا خشونت بیانجامد.

مجمع عمومی سازمان ملل روز سه‌شنبه قطعنامه‌ پیشنهادی مراکش را تصویب کرد که در آن هرگونه خشونت علیه کتب مقدس و هتک حرمت آنها را به عنوان نقض قوانین بین‌المللی محکوم می‌کند.

این قطعنامه به شدت تمامی اعمال خشونت آمیز علیه افراد بر اساس مذهب یا اعتقادات آنها و همچنین هرگونه اقدام علیه نمادهای مذهبی، کتب مقدس، منازل، مشاغل، املاک، مدارس، مراکز فرهنگی یا عبادتگاه ها و همچنین هرگونه حمله به اماکن مذهبی، عبادتگاه ها و زیارتگاه های مذهبی را محکوم و اینگونه اقدامات را نقض قوانین بین المللی اعلام کرد.

«سلون مومیکا» طی یک ماه گذشته دو بار در حرکتی موهن و اسلام ستیزانه، اقدام به پاره کردن کتاب آسمانی و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم کرد.

روز جمعه نیز اعضای گروه ملی‌گرای افراطی «دانسک پاتریوتر» (وطن‌پرست دانمارکی) در اقدامی شنیع یک نسخه از قرآن کریم را در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ دانمارک سوزاندند.

متن این خبر در الفرات

نظر شما