شناسهٔ خبر: 61496710 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تصویب قطعنامه محکومیت هتک حرمت کتب مقدس در مجمع عمومی سازمان ملل

صاحب‌خبر -

شفقنا- قطعنامه محکومیت تمامی اقدامات خشونت آمیز علیه کتب مقدس به عنوان نقض قوانین بین المللی، به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل رسید.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری «آناتولی» ترکیه (AA)، به دنبال موارد متعدد هتک حرمت قرآن کریم در کشورهای اروپایی از جمله آتش زدن نسخه هایی از آن در سوئد و دانمارک که باعث خشم بین المللی به ویژه در میان مسلمانان شد، مجمع عمومی سازمان ملل متحد در شهر نیویورک آمریکا، روز سه شنبه به وقت محلی یک قطعنامه را تصویب کرد که در آن، تمامی اقدامات خشونت آمیز علیه کتب مقدس محکوم شده و نقض قوانین بین المللی قلمداد می شود.

بنا بر این گزارش، در قطعنامه مذکور که پیش نویس آن را مغرب تهیه کرده و همه 193 عضو مجمع عمومی سازمان ملل نیز آن را به اتفاق آرا به تصویب رساندند، درخواست شده حملاتی که قرآن کریم را هدف قرار می دهند، محکوم شوند و همچنین آنها را به عنوان «اقدامات نفرت پراکنی مذهبی» توصیف کرد.

در متن این قطعنامه همچنین آمده که اعضای مجمع عمومی «همه خشونت های علیه افراد بر اساس مذهب یا باورشان و همچنین هر گونه اقداماتی از این دست علیه نمادهای مذهبی، کتاب های مقدس، خانه ها، کسب و کارها، دارایی ها، مدارس، مراکز فرهنگی یا عبادتگاه های آنها را به شدت محکوم می کنند.

این در حالی است که در 12 ژوئیه جاری (21 تیر 1402) نیز، شورای حقوق بشر سازمان ملل که مقر آن در شهر ژنو سوئیس قرار دارد، هتک حرمت قرآن کریم در پایان ماه گذشته میلادی در سوئد را با وجود رای مخالف کشورهای غربی به قطعنامه پیشنهادی شورا در این زمینه، محکوم کرده بود.

در قطعنامه پیشنهادی شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز درخواست شده بود حملاتی که قرآن کریم را هدف قرار می دهند، محکوم شوند و همچنین آنها را به عنوان «اقدامات نفرت پراکنی مذهبی» توصیف کرد.

خبر اصلی را در آناتولی ببینید

نظر شما