شناسهٔ خبر: 61471184 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

اظهارات وزیر خارجه ارمنستان در تهران؛

میرزویان: آذربایجان به دنبال پاک‌سازی قومی در قره‌باغ است مرز لاچین بسته شد تحولات قفقاز روی دور تند

وزیر خارجه ارمنستان: «جمهوری آذربایجان به جای گفت‌وگو با مردم قره باغ سیاست پاکسازی قومی را در دستورکار قرار داده که نمونه آن محدود کردن کریدور لاچین است.»

صاحب‌خبر -
میرزویان: آذربایجان به دنبال پاک‌سازی قومی در قره‌باغ است

«آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان که امروز به تهران سفر کرده، پس از دیدار و گفت‌وگو با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و همچنین دیدار با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نشست خبری در محل وزارت امور خارجه به همراه امیرعبداللهیان به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت. وی گفت: «برای جامعه ارمنی روابط تاریخی غنی با کشور دوست و برادر ایران از اهمیت برخوردار است. ایران برای ما همواره دوستی منحصر به فرد بوده و خواهد بود، به خصوص در غلبه با چالش‌های موجود.»

میرزویان ادامه داد:« آذربایجان به جای گفت‌وگو با مردم قره باغ سیاست پاکسازی قومی را در دستورکار قرار داده که نمونه آن محدود کردن کریدور لاچین است.» وزیر خارجه ارمنستان افزود: «آذربایجان از ۱۵ ژوئن اقدام به توقف ارسال مواد غذایی و انتقال بیماران به ارمنستان کرده‌ است. وضعیت بحران انسانی در قره باغ حاکم است و نقض فاحش ضوابط بین‌المللی بشردوستانه و خلاف اعلامیه سه جانبه نوامبر است. ارمنستان تمایل شدید به رفع انسداد زیرساخت‌ها دارد و معتقد است رفع انسداد آنها باید بر پایه حق حاکمیت کشورها و اصول عمل متقابل و تساوی باشد.»

وی گفت: «از مواضع مشخص جمهوری اسلامی ایران در رابطه با تمامیت ارضی ارمنستان قدردانی می‌کنیم. مایلم بر عزم سیاسی و آمادگی رهبران بلندپایه ارمنستان برای تعمیق و توسعه روابط با ایران بر پایه منافع و احترام متقابل تأکید کنم.»

 

منبع: خبرگزاری فارس

 

برچسب‌ها:

نظر شما