شناسهٔ خبر: 61467946 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

برگزاري سوگواره ي احلي من العسل در نيشابور

صاحب‌خبر -
برگزاري سوگواره ي احلي من العسل در نيشابور

خبرگزاری آریا- سوگواره ی نوجوانان عاشورایی نیشابورتحت عنوان « احلی من العسل » در روز ششم محرم الحرام که منتسب به حضرت قاسم ابن الحسن(ع) در مسجد امام حسین(ع) با حضور پرشور نوجوانان این شهربرگزار شد.

به گزارش خبرنگار آریا در نیشابور ،سوگواره ی نوجوانان عاشورایی نیشابورتحت عنوان  "احلی من العسل" به منظور تجلیل از شهدای نوجوان کربلا به ویژه حضرت قاسم ابن الحسن(ع) به عنوان یکی از یاران نوجوان سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)در روز عاشورا، در سال های اخیر در کشور برگزار می شود.

هیات بزرگ نوجوانان عاشورایی نیشابور تحت عنوان سوگواره احلی من العسل در روز ششم محرم الحرام که منتسب به حضرت قاسم ابن الحسن(ع) است در مسجد امام حسین(ع) شهرک بسیج نیشابور با نوای «لبیک یا حسین علیه السلام و هیهات من الذله» دانش آموزان برگزار گردید.

دانش آموز نوجوان مدارس شهر نیشابور همراه با مسئولین ومعلمین با  برگزاری سوگواره  عزاداری  « احلی من العسل »  نسبت به سید وسالار شهیدان و یاران با وفایش ادای دین کردندو به عزاداری پرداختند.

«احلی من العسل» در واقع پاسخی است که حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(ع) که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است؟ داد. این نوجوان 13 ساله در جواب گفت: مرگ در نزد من شیرین تر از عسل (احلی من العسل) است. عمق و پهنای دید این نوجوان 13 ساله، به نوعی نشان دهنده مکتب اهل بیت و نوع نگاهشان به مرگ و زندگی است و اینکه اگر مرگ در راه خدا در راستای رسیدن به مقام قرب الی الله باشد، پس این نوع مرگ، بسیار شیرین است و می تواند به تعبیری «شیرین تر از عسل» هم باشد.

نظر شما