شناسهٔ خبر: 61461744 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

باتری ماشین را سرحال نگه دارید.

بیشتر باتری ها تا 3 سال دوام می آورند، برخی از باتری ها بسته به شرایطی که در آن نگهداری می شوند و نحوه رانندگی خودرو، ممکن است پس از دو سال از کار بیفتند. اگر باتری خودروی خود اخیراً بالا رفته است یا در آستانه تولد پنج سالگی خود قرار دارد، باید به دنبال تعویض باتری باشید. ماه‌های زمستان چالش‌برانگیزترین ماه‌ها برای باتری‌های خودرو هستند، بنابراین مرتب کردن باتری‌های خود از قبل، شما را یک قدم جلوتر از جمعیت خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

 

برای شارژ باتری، ماشین خود را برای رانندگی های طولانی تر ببرید.

سفرهای کوتاه علاوه بر مضر بودن برای محیط زیست ، استرس زیادی بر باتری اوربیتال وارد می کند. اگر خودرو برای مدت طولانی کار نکند، باتری فرصت کافی برای شارژ مجدد ندارد. بنابراین اگر متوجه شدید که سفرهای کوتاه زیادی انجام می دهید، ممکن است باتری شما در معرض خطر کم شارژ شدن باشد. برای ادامه دادن کارها، هر چند وقت یکبار ماشین را برای یک رانندگی مناسب (حداقل 30 دقیقه) ببرید تا فرصتی برای شارژ کامل باتری و ایجاد تعادل در سفرهای کوتاه‌تر داشته باشید.

اگر رانندگی نمی‌کنید، اجازه دهید خودرویتان هفته‌ای 15 دقیقه کار کند.

برای سالم نگه داشتن باتری، بهتر است خودرو را هفته ای یک بار روشن کنید و بگذارید 15 دقیقه در مکانی با تهویه مناسب کار کند. هرگز موتور خودروی خود را در فضای بسته مانند گاراژ روشن نکنید، زیرا این امر می تواند باعث تجمع مرگبار گاز مونوکسید کربن شود. همچنین، هنگام روشن بودن موتور، مطمئن شوید که ماشین را بدون مراقبت رها نکنید، زیرا فرصت‌طلبان همه جا هستند – داشتن یک باتری کاملاً شارژ شده در ماشین دزدیده شده خوب نیست.

به راحتی فراموش می شود، اما بررسی سریع برق قبل از پیاده شدن از ماشین عادت خوبی است. مطمئن شوید که همه چراغ‌ها، برف پاک‌کن‌ها، بخاری‌ها، ناوبری‌های نشسته و سیستم‌های سرگرمی کاملاً خاموش هستند، زیرا دفعه بعد که آن را راه‌اندازی می‌کنید می‌توانند باتری 50 آمپر اوربیتال را خالی کنند. چراغ‌های داخلی خودرو معادل یک قاتل خاموش هستند، بنابراین همیشه قبل از ترک ماشین، به خاموش شدن همه آن‌ها نگاه کنید.

در نظر بگیرید که یک شارژر قطره ای برای باتری ماشین خود تهیه کنید.

شارژر قطره‌ای وسیله‌ای است که در صورت توقف طولانی مدت، باتری را شارژ نگه می‌دارد. به آرامی شارژ باتری را اضافه می کند تا از خالی شدن باتری جلوگیری کند. می‌توانید یکی را به‌صورت آنلاین یا در یک فروشگاه لوازم جانبی خودرو تهیه کنید،  

لرزش و رانندگی در جاده های نا هموار می تواند طول عمر باتری خودرو را کاهش دهد، بنابراین بهتر است با یک گیره باتری مناسب مطمئن شوید که در جای خود محکم است. لرزش می تواند با ایجاد اتصال کوتاه به داخل باتری آسیب برساند و این برای عمر باتری خوب نیست. از طرف دیگر، سفت شدن بیش از حد گیره باتری نیز می تواند به باتری آسیب برساند. دفعه بعد که در گاراژ هستید، به مکانیک یادآوری کنید که باتری را وصل کند تا مطمئن شوید که در جای خود محکم است.

اگر می توانید ماشین خود را در یک پارکینگ یا مکان سرپناه پارک کنید.

ممکن است بخواهید ماشین را به یک فضای سرپوشیده منتقل کنید، اگر قرار است برای مدتی پارک شود، زمانی که دمای بیرون ایده آل نیست. ماشین‌ها برای روشن کردن موتور در ماه‌های زمستان باید کمی سخت‌تر کار کنند، اما به طور مشابه، گرمای شدید در طول ماه‌های تابستان می‌تواند برای باتری‌ 60 آمپر اوربیتال نیز بد باشد. در صورت امکان، خودروی خود را در گاراژ یا مکان خشکی که در برابر عوامل محیطی محافظت شده باشد، نگهداری کنید.

هنگام استارت زدن ماشین، پدال کلاچ را فشار دهید.

این مقداری از فشار موتور استارت و باتری را در هنگام استارت زدن خودرو کاهش می دهد. این می تواند فرسودگی باتری را کاهش دهد. عملی کردن آن یک عادت آسان است و ثابت شده است که تأثیر مثبتی بر عمر باتری دارد.

اگر باتری 66 آمپر اوربیتال شما شروع به نشان دادن علائم شارژ کم کرد می‌توانید مشکل را قبل از بزرگ‌تر شدن بررسی کنید، بنابراین می‌توان از کابوس وحشتناک مواجه شدن با باتری مرده جلوگیری کرد. مراقب برنامه خود باشید زیرا به زودی راه اندازی می شود.هر چند وقت یک بار باید باتری ماشینم را تعویض کنم؟

به طور معمول هر 3 سال یکبار، اما استثناهایی وجود دارد. برخی از باتری‌ها پس از دو سال تمام شده‌اند و برخی ممکن است نزدیک به 3 سال عمر کنند.

چگونه بفهمم باتری ماشینم نیاز به تعویض دارد؟

خیلی ساده، اگر ماشین شما با روشن کردن موتور خودرو موفق نمی شود، ممکن است باتری آن خالی یا از کار افتاده باشد. اگر مدتی است که ماشین را روشن نکرده اید، ممکن است بتوانید آن را شارژ کنید، از ماشین دیگری استارت بزنید یا یک سرویس خرابی برای روشن کردن آن برایتان دریافت کنید اما اگر متوجه شدید که بیشتر اوقات از بین می رود، پس ممکن است به یک باتری جدید نیاز داشته باشد.

 اگر متوجه شده اید که ماشین در راه استارت به مشکل می خورد یا علائم هشدار دهنده روی داشبورد مشاهده می کنید، بهتر است قبل از تعویض آن در گاراژ بررسی کنید که آیا مشکلات اساسی وجود دارد که باتری شما را خالی می کند یا خیر.

چرا ماشین من روشن نمی شود؟

خالی یا معیوب بودن باتری 70 آمپر اوربیتال رایج ترین دلیل روشن نشدن خودروها است. این امکان وجود دارد که باتری از بین رفته یا در حال از بین رفتن است. شما باید راهی برای روشن کردن ماشین خود بیابید و اگر کار نکرد، ممکن است نیاز به تعویض باتری داشته باشید.

چگونه بفهمم باتری من قدیمی شده است؟

اگر ماشین شما برای روشن شدن مشکل دارد، ممکن است باتری نیاز به تعویض داشته باشد. اگر اخیراً رانندگی نکرده‌اید، ممکن است باتری شما فقط به یک یا دو سفر طولانی‌تر با ماشین نیاز داشته باشد تا سلامت آن را حفظ کند. اگر متوجه شدید که بیشتر اوقات خالی از شارژ می شود، ممکن است چیز دیگری آن را تخلیه کند، یا باید تعویض شود.  

هنگامی که رانندگی می کنید، باتری ماشین شما توسط دینام در ماشین شارژ می شود. بنابراین اگر بدون شارژ بود و موفق به راه اندازی خودرو از طریق باتری به باتری کردن شده اید، رانندگی با آن در واقع باتری را شارژ می کند.

ممکن است دلایل متعددی وجود داشته باشد که این اتفاق افتاده است و شارژ باتری از دست رفته است، مانند روشن کردن تصادفی چراغ‌های جلو، انجام سفرهای کوتاه بیش از حد، مشکل الکتریکی در ماشین شما که باعث تخلیه آن می‌شود، یا ممکن است فقط باتری 74 آمپر اوربیتال شما قدیمی باشد که نیاز به تعویض دارد. اگر به مرز سه سال نزدیک می شود، به دنبال یک باتری جدید باشید.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما