شناسهٔ خبر: 61449171 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

معاون سابق ترامپ: اقدام دونالد در حمله سال 2021 به کنگره بی‌احتیاطی بود نه جنایتکارانه

صاحب‌خبر -

شفقنا- معاون سابق رییس جمهور آمریکا گفت: احساس من این است که اقدامات ترامپ در حمله هوادارانش به کنگره آمریکا جنایتکارانه نبوده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز، مایک پنس، معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری امروز یکشنبه گفت: احساس می‌کند سخنان و اقدامات رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ که منجر به حملات کنگره در 6 ژانویه 2021 شد، بی‌ملاحظه بوده، اما احتمالاً جنایتکارانه نیست.

پنس به سی‌ان‌ان گفت: «در حالی که سخنان او بی‌ملاحظه بود، بر اساس آنچه می‌دانم، من هنوز متقاعد نشده‌ام که جنایتکار بوده‌ است».

ترامپ روز سه‌شنبه گفت نامه‌ای دریافت کرده است مبنی بر اینکه هدف تحقیقات «هیئت منصفه بزرگ» درباره تلاش‌ها برای جلوگیری از شکستش در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 است. این نامه نشان دهنده واضح ترین نشانه است که ترامپ، نامزد پیشتاز نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024، ممکن است با اتهامات جنایی فدرال در رابطه با تلاش هایش برای باقی ماندن در قدرت پس از شکست از جو بایدن مواجه شود.

پنس در مورد اتهامات احتمالی ترامپ به دلیل تلاش برای براندازی انتخابات 2020 گفت: امیدوارم دادگاه به این نتیجه نرسد. در عوض ترامپ باید به افکار عمومی آمریکا واگذار شود تا مشخص کنند آیا ترامپ مسئول بوده است یا خیر.

گفتنی است ترامپ بارها از بی‌عملی معاونش-مایک پنس- در جلسه سنا برای لغو پیروزی بایدن در انتخابات انتقاد کرد و به همین خاطر میانه آنها به هم خورد. پنس بارها گفته قانوناً چنین اقدامی نمی‌توانسته انجام دهد.

این خبر را در رویترز ببینید

نظر شما