شناسهٔ خبر: 61443913 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

رئيس پارلمان عربی: مسلمانان دانمارک را تحریم و به آنجا سفر نکنند

صاحب‌خبر -

شفقنا-«عادل بن عبدالرحمن العسومی»، رئیس پارلمان ضمن تقبیح آتش زدن قرآن کریم در کپنهاگ، پایتخت دانمارک، خواهان تحریم کالاهای دانمارکی و عدم سفر به این کشور شد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از آرتی، العسومی افزود: این اقدامات و رفتارهای غیرمسئولانه موجب تحریک احساسات مسلمانان و برافروختن حس کینه می‌شود و همزیستی مسالمت‌آمیز را تهدید می‌کند.

وی تاکید کرد: نمی‌توان به هیچ عنوان این اقدامات را توجیه کرد، باید جامعه جهانی در قبال آن، موضعی قاطعانه اتخاذ کند تا این رفتارهای غیرمسئولانه تکرار نشود، مردم کشورهای عربی و اسلامی باید تحریم کالاهای دانمارکی را اجرایی و به این کشور سفر نکنند.

رئیس پارلمان عربی خواهان تصویب قوانینی شد که اهانت به نمادها و مقدسات دینی و کتب آسمانی را جرم‌انگاری می‌کند و جلوی خشونت، افراط گرایی و تشویق به کینه‌ورزی را می‌گیرد.

العسومی در پایان از کشورهای عربی و اسلامی خواست تا شدیدترین اقدامات را در قبال این اقدامات ضد اسلامی اتخاذ کنند.

جمعه گذشته گروهی افراطی که بر خود نام « Danske Patrioter»(ملی‌گرایان دانمارکی) نهاده‌اند اقدام به آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم در برابر سفارت عراق در کپنهاگ، پایتخت دانمارک کردند.

متن این خبر در آرتی

واکنش‌ها به اهانت به قرآن کریم؛ رهبر انقلاب: سوئد عامل اهانت را به دستگاه‌های قضایی کشورهای اسلامی تحویل دهد/ عراق: نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی برگزار می‌شود/ زرداری: جرم‌انگاری اهانت به قرآن ضروری است/ جامعه مدرسین: سوئد و دانمارک از مسلمانان عذرخواهی کنند

 

 

نظر شما