تلویزیون
سریالهای پرطرفدار تلویزیون نزد خارجیها
صاحبخبر - مدیر رسانه بینالملل معاونت سیما، از سریالهای تاریخی و مذهبی رسانه ملی به عنوان آثار پرطرفدار نزد مشتریان خارجی نام برد. علی کربلایی حسینی در گفتوگو با ایسنا، توضیح داد: «با وجود تحریمها، سال ۱۴۰۱ سال موفقی از نظر درآمدزایی برای اداره رسانه بینالملل بود.» وی از واگذاری حقوق پخش سریالهایی به شبکههای خارجی در کشورهای همسایه و همچنین دیگر نقاط جهان خبر داد و تصریح کرد: «سریالهای تاریخی و مذهبی همچنان در صدر فهرست فروش حق پخش تلویزیونی و دیجیتال قرار دارد، به طوری که همچنان سریالهای «یوسف پیامبر(ع)»، «مردان آنجلس» و «مریم مقدس(س)» از پرطرفدارترین محصولات رسانهای مورد تقاضای شبکههای مختلف خارجی است.» مدیر رسانه بینالملل سیما با بیان این که بیش از ۴۵ کشور تاکنون مشتری محصولات رسانه ملی بودهاند، آسیا ـ اقیانوسیه، ترکیه و غرب آسیا و سپس اروپا را از عمدهترین مشتریان محصولات صداوسیما معرفی و تصریح کرد: «موفقترین آثار فروخته شده به شبکههای خارجی، پویانمایی، سریال در گونههای مذهبی، اجتماعی و تاریخی، فیلم سینمایی و مستند بودهاست.» وی آشنا بودن کشورهای مختلف با محصولات صداوسیما و خریدار داشتن این آثار را نشانهای از درک و شناخت عمیق تولیدکنندگان رسانه ملی با موضوعات جهانی دانست و توضیح داد: «همین حالا هم طرحهایی مانند سریالهای الف ویژه «سلمان فارسی» یا «حضرت موسی(ع)» که در تراز جهانی در دست تولید هستند، توجه و کنجکاوی فعالان بینالمللی این حوزه را برانگیخته است و پیگیر وضعیت تولید یا چگونگی خرید حق پخش آن هستند.»∎
نظر شما