شناسهٔ خبر: 61416994 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آتش‌سوزی ۴۰ ساعته در ۵ نقطه مریوان/ ۱۶۵ هکتار جنگل‌ در آتش سوخت + فیلم

آتش‌سوزی در ۵ نقطه از جنگل‌های روستاهای مریوان هنوز مهار نشده و عملیات اطفا حریق به صورت هوایی و زمینی در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مریوان با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های این شهرستان اظهار داشت: هنوز آتش‌سوزی به صورت کامل مهار نشده و اکنون بالگرد آب‌پاش اعزامی از تهران به صورت هوایی و همکارانمان در نقاط مختلف زمینی مشغول اطفا حریق هستند.

وی با اشاره به اینکه حجم آتش‌سوزی بالا و در 5 نقطه از جنگل‌های مریوان صورت گرفته است، گفت: تمام همکارانمان از شهرستا‌ن‌های دیگر نیز برای خاموش کردن این آتش‌سوزی پای کار آمده و امیدواریم بتوانیم تا عصر امروز آن را مهار کنیم.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان کردستان در پاسخ به این سؤال که تاکنون چه میزان از جنگل‌ها در آتش سوخته است، افزود: هنوز پایش کلی انجام نشده که پس از اطفا حریق به صورت دقیق بررسی انجام و میزان خسارت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

شریفی‌پور تصریح کرد: علت وقوع این آتش‌سوزی در حال بررسی است.

.

سعید کریمی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان نیز در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه آتش‌سوزی‌ جنگل‌های مریوان هنوز مهار نشده و عملیات اطفا حریق ادامه دارد، اظهار کرد: دقایقی پیش بالگرد آب‌پاش از مریوان به سنندج بازگشت و سوخت‌‌گیری انجام و مجدد جهت اطفا حریق به مناطق آسیب دیده مریوان اعزام شد.

وی افزود: در صددیم که سوخت لازم از سنندج به مریوان منتقل شود تا بالگرد در صورت نیاز، عملیات سوخت‌گیری را در مریوان انجام دهد و صرفه‌‌جویی‌های لازم از لحاظ سوخت و از همه مهمتر زمان رعایت شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان با اشاره به اعزام همکاران بحران، منابع‌طبیعی و انجمن‌ها و گروه‌‌های مردمی و تیم بررسی سوانح به محل وقوع حادثه آتش‌سوزی تصریح کرد: با احتساب زمان آتش‌سوزی از ساعت 12 ظهر روز پنج‌شنبه تا ساعت 10 صبح امروز؛ 40 ساعت آتش‌سوزی در جنگل‌های این شهرستان رخ داده که همکاران با تلاش و دلسوزی در حال اطفا حریق هستند.

165 هکتار از جنگل‌های مریوان در آتش سوخت

.

کریمی با اشاره به ارزیابی اولیه از میزان خسارت آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان اظهار داشت: براساس بررسی‌های انجام شده 165 هکتار از جنگل‌های این شهرستان در آتش سوخته است.از این میزان آتش‌سوزی، 130 هکتار مربوط به جنگل‌های روستای پیله و 35 هکتار مربوط به کانی میران است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان با اعلام اینکه هم‌اکنون آتش‌سوزی جنگل‌های روستای پیله مریوان مهار شد، تصریح کرد: عملیات اطفا حریق توسط نیروهای ادارات منابع‌طبیعی شهرستان‌های مریوان، سروآباد، بانه و کامیاران؛ سمن‌ها و NGOها و گروه‌های مردم محلی در روستای کانی میران ادامه دارد.

کریمی گفت: هنوز آتش‌سوزی جنگل‌های این شهرستان به صورت کامل مهار نشده و همکاران در حال خاموش کردن آتش هستند.

به گزارش تسنیم؛ آتش‌سوزی در 5 نقطه از جنگل‌های روستاهای شهرستان مریوان از ساعت 12 ظهر روز پنج‌شنبه به وقوع پیوسته و همچنان ادامه دارد. «پیله»، روستایی از توابع بخش مرکزی و «کانی میران»، روستایی از توابع بخش خاوومیرآباد شهرستان مریوان در استان کردستان است که جنگل‌های این مناطق به صورت عمدی هر از چندگاهی مورد طمع برخی افراد سودجو قرار می‌گیرد.

به گزارش تسنیم، آتش‌سوزی‌ در استان کردستان به ویژه جنگل‌های مریوان هر ساله به صورت عمدی اتفاق می‌افتد، انتظار می‌رود که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ورود هوشمندانه‌ای در شناسایی فرد یا افراد خاطی مرتبط با این آتش‌سوزی‌ها داشته و خاطیان به سزای عمل خود برسند.

انتهای پیام/481/

نظر شما