شناسهٔ خبر: 61407594 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

طلاهاى اميدوار كننده در روز اول نبرد آسيايى

موتور كاراته ايران در مالزى روشن شد!

تيم ملى كاراته ايران با دو طلا و سه برنز استارت اميدوار كننده‌اى در مسابقات آسيايى ٢٠٢٣ مالزى داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، همين چند ماه قبل بود كه فدراسيون كاراته به دليل عملكرد ضعيف در كوميته انفرادى بزرگسالان با وجود كسب مدال‌هاى پرتعداد در بخش پايه نمره ضعيفى از سوى كارشناسان بعد از بازگشت از مسابقات آسيايى ٢٠٢٢ تاشكند دريافت كرد.

در فاصله حدود دو ماه مانده تا بازى‌هاى آسيايى هانگژو و در حالى كه كاراته مثل هميشه يكى از رشته‌هاى مدال آور كاروان ايران به حساب مى‌آيد، جامعه كاراته و حتى مسئولان ورزش كشور چشمشان به عملكرد كاراته‌كاهاى ايرانى در ميدان آسيايى ٢٠٢٣ مالزى است.

نوزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا ٢٠٢٣ از صبح امروز در ملاکا مالزی آغاز شد و در اولين روز، رقابت‌ها در کاتا انفرادی بانوان و آقایان و کومیته وزن ۵۵- و ۶۷- آقایان و ۶۱- و ۶۸+ بانوان پیگیری شد كه ايران نيز ٦ نماينده در روز نخست داشت و حاصل كار آن‌ها دو طلا و سه برنز بود و فقط يكى از نمايندگان ايران دست خالى ماند.

بولت سرشاخهدر کومیته بانوان وزن ۶۸+ کیلوگرم، لیلا برجعلی در مبارزه دوم مقابل بانوری راکاونی از اندونزی ۲ بر یک‌ شکست خورد و‌ از دور مسابقات کنار رفت.

1900265

بولت سرشاخهفاطمه صادقی نماینده کاتا انفرادی بانوان کشورمان پس از اجرای سه دور کاتا موفق به کسب مدال برنز در نوردهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ شد.

1900266

بولت سرشاخهابوالفضل شهرجردی نماینده کاتا انفرادی آقایان کشورمان پس از اجرای سه دور کاتا موفق به کسب مدال برنز در نوردهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ شد.

1900267

بولت سرشاخهامیر مهدی زاده نماینده وزن ۶۷- کیلوگرم، دور اول را با نتیجه ۶ بر ۳ مقابل نولانبر کالیسبک از قرقیزستان را پشت سر گذاشت، اما در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۵ مغلوب دیدار امیرعلی از قزاقستان شد و با راهیابی حریف قزاقستانی به فینال مهدی زاده راهی جدول شانس مجدد شد. او در دیدار شانس مجدد موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر محمود دیفلاح از فلسطین را شکست دهد و راهی دیدار رده بندی شود. مهدی زاده در رده بندی با نتیجه ۳ بر ۲ محمد التیبی از کویت را شکست داد و صاحب مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ شد.

1900268

بولت سرشاخهبهنام دهقان زاده نماینده وزن ۵۵- کیلوگرم در اولین‌ مسابقه خود با نتیجه ۵ بر ۲ ارزوف سویت گلیف از ترکمنستان را شکست داد و در دومین مسابقه‌اش با نتیجه ۸ بر صفر مقتدرانه نماینده سریلانکارا را پشت سر گذاشت تا راهی دیدار نیمه نهایی شود‌. او در دیدار نیمه نهایی با نتیجه ۱۴ بر ۵ مقابل نماینده میزبان (مالزی) به پیروزی رسید و با اقتدار راهی فینال مسابقات قهرمانی آسیا شد و در فینال نیز موفق شد با نتیجه شش بر چهار مقابل حریف اردنی خودش به پیروزی برسد و صاحب مدال طلا قهرمانی آسیا شد.

1900269

بولت سرشاخهآتوسا گلشاد نژاد در وزن ۶۱- کیلوگرم بانوان در دور اول با نتیجه دو بر صفر مونا الدیری از اردن را پشت سر گذاشت و در دور دوم موفق شد با نتیجه یک بر صفر اسل کانایا از قزاقستان را شکست دهد. او در سومین مسابقه خود مقابل گونگ لی از چین در حالی که نتیجه این رقابت صفر صفر شد، با رای داوران و در هانتی گلشاد نژاد به پیروزی رسید و راهی فینال این مسابقات شد و در رقابت فینال نیز با نتیجه سه بر صفر حریف اماراتی را شکست داد و صاحب مدال طلا قهرمانی کاراته آسیا شد.

1900270

هنوز دو روز دیگر از مسابقات آسیایی باقی مانده و نتایج امیدوار کننده‌ روز نخست، علاقه‌مندان به کاراته را به ثبت یک نتیجه درخشان در پایان مسابقات امیدوارتر کرده است. هنوز تیم کومیته ایران در بخش تیمی و انفرادی شانس‌های زیادی برای کسب مدال طلا دارد که شاخص‌ترین آن‌ها سجاد گنج زاده مرد طلایی المپیک به شمار می‌رود.

نظر شما