شناسهٔ خبر: 61402206 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نتانیاهو در پایان ماه جاری با اردوغان رئیس جمهور ترکیه در ترکیه دیدار می کند

صاحب‌خبر -
نتانیاهو در پایان ماه جاری با اردوغان رئیس جمهور ترکیه در ترکیه دیدار می کند
خبرگزاری آریا-ریاست جمهوری ترکیه شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور در 28 ژوئیه در جریان یک سفر دولتی از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، پذیرایی خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ریاست جمهوری در بیانیه ای اعلام کرد که این مقام اسرائیلی چند روز پس از پذیرایی از محمود عباس، رئیس جمهور فلسطین که قرار است در 25 ژوئیه برگزار شود، مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

وی افزود: رئیس جمهور رجب طیب اردوغان در همین هفته میزبان محمود عباس، رئیس جمهور فلسطین و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواهد بود.

ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که این مناسبت به بحث درباره روابط ترکیه و فلسطین و آخرین تحولات مناقشه اسرائیل و فلسطین و سایر موضوعات روز بین المللی مربوط می شود.

پس از چندین سال بحران، روابط دیپلماتیک بین ترکیه و اسرائیل طی یک سال گذشته به تدریج بهبود یافته است و چندین سفر در سطح بالا انجام شد که مهمترین آنها سفر آیزاک هرتزوگ، رئیس جمهور اسرائیل به آنکارا بود.

با این وجود، ترکیه درگیری هایی را که در اوایل آوریل در مسجد الاقصی در اورشلیم رخ داد، به شدت محکوم کرد و اردوغان در آن زمان گفت که اسرائیل از «خط قرمز» عبور کرده است.

نظر شما