شناسهٔ خبر: 61402109 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

باهنر: منشور اصولگرایی مخدوش شد

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: زمان مرحوم آیت الله مهدوی کنی نشستیم و منشوری نوشتیم که اصولگرا کسی است که این کارها را انجام دهد و این کارها را انجام ندهد اما این معیارها به تدریج مخدوش شد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اسفند امسال برگزار می شود و جریانات سیاسی از هم اکنون در تدارک حضور در این رقابت هستند. بخشی از گفتگوی نامه نیوز با مهندس محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری و عضو مجمع تشیخص مصلحت نظام درباره آرایش انتخابات پیش رو را در ادامه بخوانید.

 

تفکر اصولگرایی اصیل مثل شورای وحدت در کدام یکی از این سه ضلع رقابتی قرار می گیرد؟

زمان مرحوم آیت الله مهدوی کنی نشستیم و منشوری نوشتیم که اصولگرا کسی است که این کارها را انجام دهد و این کارها را انجام ندهد اما این معیارها به تدریج مخدوش شد به عبارت دیگر اوضاع مانیفستی اصولگرایی و اصلاح طلبی به هم ریخته است و دوباره باید آرایش سیاسی در طول زمان به تدریج شکل بگیرد. این که شورای وحدت به کدام یک از سه فهرستی که نام بردم نزدیک شود بستگی به رفتار خودشان دارد.

خبری از محافل سیاسی شنیده می شود که طیف اصولگرایان اصیل مثل آقای باهنر با شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با محوریت آقای حداد به اختلاف خورده است، آیا این طور است؟

رهبر انقلاب وقتی در سال 97 بیانیه پرمحتوای گام دوم را صادر کردند که به اعتقاد من مانیفست 40 سال دوم انقلاب است. ایشان در آن بیانیه از جوانان مطالبه کردند و تأکید داشتند که نسل جوان نسل پویا است. برخی این رهنمود رهبر معظم انقلاب را تعبیر به آن کردند که باید همه مراکز قدرت را به جوان ها داد که بعدها رهبر معظم انقلاب در یک سخنرانی تبیین کردند و  سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را مثال زند و گفتند «منظور از جوان گرایی، پیرزدایی نبود بلکه باید تلفیقی از نیروی جوانی و تجربه شکل بگیرد». در همین مدت شاهد بودیم برخی نمایندگان جوان که هم اکنون در مجلس هستند بعضی وقت ها کم تجربی شان مشکلاتی ایجاد می کند یعنی هدف شان خیر است اما نتیجه کارشان شر می شود. معتقدم مجلس جایی نیست که بگوییم برای آزمون و خطا نیرو به آنجا می فرستیم. در حوزه اجرا نیز همین است، حوزه اجرایی حاکمیت اصلا جای آزمون و خطا نیست.

 

مشروح این گفتگو را اینجا بخوانید.

 

نظر شما