شناسهٔ خبر: 61401021 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

عربستان کاردار سفارت سوئد را احضار کرد؛ «آتش زدن قرآن در تضاد با همه آموزه‌های دینی و قوانین بین‌المللی است»

صاحب‌خبر -

شفقنا-عربستان اقدامات مکرر و غیرمسئولانه مقامات سوئدی در دادن مجوز رسمی به برخی تندروها برای آتش زدن و اهانت به قرآن کریم را به شدت محکوم و تقبیح کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از آرتی، وزارت امور خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: عربستان به شدت رفتارهای غیرمسئولانه مسئولان سوئدی در دادن مجوز رسمی به برخی افراط‌گراها برای آتش زدن و اهانت به قرآن کریم را محکوم می‌کند و این رفتارها را تحریک‌ روشمند احساسات میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان می‌داند.

بر اساس این بیانیه، وزارت امور خارجه عربستان ضمن احضار کاردار سفارت سوئد در ریاض و تحویل یادداشت اعتراضی و درخواست از مقامات سوئدی برای اتخاذ همه اقدامات فوری و لازم به منظور توقف این اقدامات اهانت‌آمیز و در تضاد با همه آموزه‌های دینی و قوانین و عرف بین‌الملل، تاکید کرد: عربستان با این گونه اقدامات تغذیه‌کننده نفرت و کینه میان ادیان و مانعی میان گفت‌وگوی ملت‌ها، شدیدا مخالفت است.

«محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر عراق پیش از این از اخراج سفیر سوئد در بغداد و فراخواندن سفیر این کشور از استکهلم به خاطر اهانت به قرآن کریم در سوئد خبر داده بود.

«سلوان مومیکا» فردی که در نخستین روز تعطیلات عید قربان اقدام به آتش‌زدن قرآن کریم کرده بود، امروز نیز تحت حمایت پلیس سوئد، به قرآن و پرچم عراق در مقابل سفارت این کشور در استکهلم اهانت کرد.

متن این خبر در آرتی

الازهر: کشورهای اسلامی به تحریم کالاهای سوئد ادامه دهند/آتش زدن قرآن بیانگر نژادپرستی و استانداردهای دوگانه غرب است

 

نظر شما