شناسهٔ خبر: 61384076 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

ماجرای بازگشایی مجدد پایگاه فرقه یمانی در نجف چیست؟ [+فیلم]

صاحب‌خبر -

ردنا (ادیان نیوز) درباره‌ی «ماجرای بازگشایی مجدد پایگاه فرقه یمانی در نجف» نوشت:

«چندی پیش پایگاه بسته شده مکتب فرقه یمانی با عنوان الحوزه العلمیه المهدویه، با تابلوی جدید – مکتب السید احمد الحسن- در نجف اشرف بازگشایی شد. اما خوشبختانه فوراً توسط نیروهای امنیتی عراق بسته و پلمب شد.

البته در سال گذشته نیز (مطابق بهمن ماه ۱۴۰۱) دفتر «احمد بصری» رهبر فرقه یمانی پس از حمله دولت عراق به دفتر این فرقه به عنوان پایگاه اصلی شاخه مکتب نجف، تمامی اعضاء و کارگزاران و مهمانان آن دستیگر شدند.

قابل توجه مخاطبین است که جریان منتسب به فردی که خود را احمد الحسن الیمانی می‌خواند و پا را فراتر از ادعای یمانی بودن گذاشته و کار را به جایی رسانده است که خود را فرزند امام زمان و حتی مدعی امامت معرفی می‌کند. بر بسیاری از باورمندان و اهالی فرهیخته ادیان ابراهیمی و حق طلب، وضعیت دروغین فرقه یمانی کاملا آشکار و روشن است.

اما قابل توجه است که؛ احمد الحسن که در مورد ادعای سیادت او شک و شبهه‌های جدی مطرح است با حمایت بازماندگان حزب بعث و برخی عناصر جاسوسی غربی در دوره پس از سرنگونی صدام خود را مطرح کرد و به ترویج افکار گمراه کننده خود پرداخت.

ماجرای بازگشایی مجدد پایگاه فرقه یمانی در نجف چیست؟ [+فیلم] ماجرای بازگشایی مجدد پایگاه فرقه یمانی در نجف چیست؟ [+فیلم]

پیروان فرقه یمانی چگونه فعالیت می کنند؟

پیروان این فرد خود را «انصار امام مهدی» می‌نامند و فعالیتشان را با استفاده از فضای مجازی و اینترنت، ساخت برنامه‌های تبلیغاتی مانند مستند «ظهور کرده»، چاپ کتاب و جزوات توسط انتشارات وابسته به جریان احمدحسن با نام «اصدارات الامام المهدی»، تبلیغ چهره به چهره در محافل عمومی اعم از مدارس، خیابان و دانشگاه‌ها، شرکت در نمایشگاه‌های کتاب فرانکفورت و بغداد در سال ۲۰۱۲، تأسیس رادیو، چاپ ماهنامه صراط مستقیم و هفته‌نامه منجی (به صورت الکترونیکی) انجام می‌دهند.

احمد الحسن، اما ادعا دارد که همان سید یمانی است که در باور شیعه به عنوان یکی از علائم قطعی و زمینه‌ساز اصلی ظهور امام زمان (عج) پیش از ظهور قیام می‌کند. از سوی دیگر او خود را با چهار واسطه از اولاد امام زمان (عج) می‌داند. همچنین این شخص مدعی است که بعد از حکومت امام عصر (عج) اولین مهدیین از نسل اوست که پس از شهادت حضرت مهدی (عج) حکومت را به دست خواهد گرفت.

چرا مدعی یمانی برای مسیحیان و یهودیان نیز عنصری خطرناک است؟

چون او در بیانیه‌ای خود را داناترین مردم به قرآن و تورات و انجیل معرفی می‌کند و علمای ادیان را به مناظره و مباهله دعوت می‌کند.

احمد الحسن از رؤیت امام در خواب به رؤیت امام در بیداری و از آن به بابیت امام که نوعی دیگر از یمانی بودن است، رسیده و سالیان سال است که مبلغان این جریان چهره‌ای از احمد الحسن معرفی می‌کنند که کاملا مطابق با امام زمان (عج) است. یعنی به مرور زمان، شبیه جریان بهائیت در حال انتقال کارکرد‌های امام زمان (عج) به احمد الحسن هستند.

او مانند سایر مدعیان به طرح تدریجی ادعا‌های خود و بسط فرقه یمانی پرداخت تا نوعی به واسطه مخاطبنش پس زده نشود.

اسماعیل گاطع سلسله ادعا‌های کذب زیادی داشته، اما یکی از جالب‌ترین آن‌ها ادعای ظهورش و سپس به دوران غیبت رفتنش است؛ شروع دورانی که دیگرکسی او را نمی‌بیند و همه می‌بایست از طریق نزدیکانش با وی ارتباط داشته باشند.

اصلی ترین ادعاهای احمد الحسن چیست؟

او ادعاهای متعددی دارد از جمله اینکه:

۱. خود را فرزند با واسطه امام مهدی‌ (عجل‌اللّه‌تعالی‌فرجه‌الشریف) می‌داند‌ و با این سلسله نسب خود را به آن حضرت منتسب می‌کند: احمد بن اسماعیل بن صالح بن حسین بن سلمان بن‌ امام مهدی.۲. خود را امام سیزدهم معرفی می‌کند‌.۳. خود‌ را مهدی و قائم می‌داند بدین بیان که معتقد است پس از امام مهدی (عجل‌اللّه‌تعالی‌فرجه‌الشریف) دوازده مهدی که همگی قائم نیز هستند از فرزندان آن حضرت به‌ ترتیب‌ جانشین او خواهند شد و او‌ اول‌ المهدیین است.۴. خود را وصی و جانشین امام مهدی (عجل‌اللّه‌تعالی‌فرجه‌الشریف) می‌داند که به زودی و پس از حیات آن حضرت جانشین ایشان خواهد شد.
۵. خود را یمانی می‌داند.

۶. خود را فرستاده امام‌ مهدی (عجل‌اللّه‌تعالی‌فرجه‌الشریف) ‌ برای هدایت انسان‌ها می‌داند که همه باید به او ایمان آورند و با وجود او دیگر تقلید از مراجع جایز نیست و همه باید از او تقلید کنند.

[۱۶]
منابع:

۱- احمد الحسن کیست و «احمد الحسنی‌ها» در ایران چه می‌کنند؟/انصاف نیوز

۲- احمد الحسن/ویکی فقه

۳- کانال تلگرامی پایه های پوشالی/نقدی بر مدعیات فرقه یمانی

بیشتر بخوانید:

احمدالحسن -مدعی امام زمانی- کیست؟ | گفت‌وگویی متفاوت با یک پژوهشگر

یمانی ظهور کرد؟ | فیسبوک احمد الحسن را معصوم می‌دانند!

احمد الحسن کیست و «احمد الحسنی‌ها» در ایران چه می‌کنند؟

با فرقه یمانی چه باید کرد؟ پاسخ عباس عبدی و سعید حجاریان

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما