شناسهٔ خبر: 61326080 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حاجی‌دلیگانی در تذکر شفاهی:

طرح نحوه برگزاری آزمون سراسری باید در دستورکار مجلس قرار گیرد

زهرا علیدادی

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: باید طرح نحوه برگزاری آزمون سراسری هر چه زودتر در صحن مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۶ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، گفت: طرحی در آبان ماه سال گذشته به صورت یک فوریتی پیرامون نحوه برگزاری آزمون سراسری در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و در تاریخ ۱۸ اردیبهشت امسال گزارش کمیسیون آموزش پیرامون این طرح یک فوریتی آماده شد و باید این گزارش خارج از نوبت در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

وی توضیح داد: این طرح به نحوه برگزاری آزمون سراسری بازمی‌گردد و از آنجایی که از آزمون سراسری امسال عبور کردیم، باید این طرح در دستور کار مجلس قرار گیرد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، مجلس یک تکلیف قانونی بر عهده قوه قضائیه گذاشت و کانون‌های وکلا موظف شد تا با برگزاری آزمون سازمان سنجش کشوری کسانی را که ۷۰ درصد امتیاز میانگین را کسب کردند، به عنوان پذیرفته شده قبول کرده و به عنوان وکیل پروانه کارآموزی بگیرند، اما اکنون این اتفاق نیفتاده است.

حاجی‌دلیگانی اظهار داشت: کانون وکلای دادگستری تهران قصد دارد ظرف دو روز آینده در دانشگاه علم و صنعت مجدداً آزمون علمی برگزار کند. کسی منکر بررسی صلاحیت‌های عمومی نیست اما اگر بعد از قانون مصوب مجلس شورای اسلامی دوباره آزمون دیگری برگزار شود، خلاف مصوبه مجلس است و قابل قبول نیست.

وی تاکید کرد: این موضوع درباره سردفتران نیز صدق می‌کند. برگزاری آزمون مجدد علمی برخلاف قانون است و رئیس قوه قضائیه باید نسبت به این موضوع توجه داشته باشد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ این به تذکر، گفت: یکی از دلایل تأخیر در رسیدگی به طرح نحوه برگزاری آزمون سراسری، برگزاری امتحانات بود. از سوی دیگر جلساتی با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون آموزش مجلس برگزار شده و اصلاحاتی در حال انجام است و به زودی این طرح در دستورکار مجلس قرار خواهد گرفت. پیرامون کانون وکلا نیز تحقیق و تفحصی در مجلس در حال انجام است. حتماً از قوه قضائیه موضوع را پیگیری می‌کنم، اینکه قانون اجرا نمی‌شود درست نیست.

نظر شما