شناسهٔ خبر: 61323904 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

رئیسی در سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد:

دولت در جهت رفع مشکلات مردم استان گام برمی‌دارد/ ما بر سر سفره عشایر نشسته ایم /راه‌اندازی کارخانه قند یاسوج پس از چند‌ دهه تعطیلی +فیلم

رئیس جمهور در ششمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی و به منظور انجام سفری دو روزه دقایقی پیش وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد.

صاحب‌خبر -

آیت الله ابراهیم رئیسی و هیئت همراه وارد فرودگاه یاسوج شد و مورد استقبال مسئولان و خانواده‌های شهدا و مردم استانی قرار گرفت.

رئیس جمهور در سفری دو روزه به کهگیلویه و بویراحمد طرح‌های مختلفی را افتتاح و کلنگ زنی می‌کند و از جمله برنامه‌های این سفر دیدار با مردم استان در استادیوم تختی یاسوج و سفر به شهرستان‌های مختلف استان است.

عشایر ذخایر ارزشمند استان کهگیلویه و بویراحمد هستند

رئیس جمهور گفت: ذخایر ارزشمندی در این استان داریم که عشایر هستند و به عنوان قشر مولد باید مورد توجه قرار بگیرند و زیست آنها مورد توجه باشد.

به گزارش مهر، آیت الله ابراهیم رئیسی صبح دوشنبه در فرودگاه یاسوج در سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران افزود: در ابتدا به مردم سخت کوش و مجاهد کهگیلویه و بویراحمد عرض سلام و ادب دارم و به خانواده معظم شهدا و مفاخر استان و همه مردم استان.

وی با بیان اینکه در سفر اول در شرایط کرونا امکان حضور در اجتماعات مردمی نبود اما در این سفر در جمع مردم در مرکز استان و برخی شهرستان‌ها حضور داریم، گفت: مصوبات دور اول سفر مردم انتظار داشتند عملیاتی شود که با تلاش مسؤلین و مدیران پرتلاش و نیروهای توانا، برخی پروژه ها به ثمر نشسته است.

رئیس جمهور اظهار داشت: مردم از پروژه‌هایی که به ثمر نشسته بهره مند خواهند شد و در دور دوم سفر مسائل گسترده‌تری برای استان بررسی و مصوب خواهد شد.

وی با بیان اینکه قبل از سفر، طرح‌های مختلف استان بررسی شده است، گفت: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های بسیاری دارد همچون گردشگری کشاورزی و دیگر ظرفیت‌ها که باید با بهره گیری از این ظرفیت‌ها در جهت رفع مشکلات مردم تلاش کنیم.

رئیس جمهور راهی منطقه سقاوه در شهرستان مارگون شد

یاسوج- رئیس جمهور در ابتدای سفر به کهگیلویه و بویراحمد برای دیدار با عشایر شهرستان مارگون راهی این شهرستان شدند.

به گزارش مهر، هواپیمای حامل رئیس جمهور دقایقی قبل در فرودگاه یاسوج به زمین نشست.

رئیس جمهور در فرودگاه با استقبال مردم و مسئولین و خانواده شهدا قرار گرفت و سپس برای حضور در میان عشایر و بازدید از سد سقاوه راهی شدند.

ما بر سر سفره عشایر نشسته ایم/عشایر مهمترین تولید کنندگان کشور

رئیس جمهور گفت: عشایر مولد بوده و بخش قابل توجهی از تولید به دست عشایر انجام می شود و ما بر سر سفره عشایر نشسته ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله ابراهیم رئیسی صبح دوشنبه در سفر به کهگیلویه و بویراحمد در جمع عشایر مردم شهرستان مارگون بیان کرد: ورود به استان با حضور در جمع عشایر آغاز شد که امیدوارم مطالبات عشایر همچون مسئله آب رفع شود تا عشایر از آب شرب سالم برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه سد سقاوه که بهره برداری آن امروز آغاز می‌شود، ۷۰ هزار هکتار از زمین‌ها را آبرسانی می‌کند، گفت: امکان اینکه در این منطقه عشایری نیز برای عشایر سد احداث شود وجود دارد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه مسئله آب گرم و استفاده از انرژی خورشیدی از مطالبات عشایر بود، گفت: در مناطق عشایری اکنون پنل‌های خورشیدی وجود دارد و باید اعطای این پنل ها تقویت شود.

وی اظهار داشت: برای بهسازی راه‌های ایلی و راه‌های عشایری که امکان تردد در مناطق را مختلف فراهم می‌کنند فعالیت‌های انجام شده ولی کمبودهایی وجود دارد و برای عشایر اعتبارات لازم تصویب شده و تکمیل می‌شود.

رئیسی افزود: عشایر امروز مولد هستند و برای ما بسیار مایه مباهات است و علاوه بر اینکه تولید در حوزه عشایر باید تقویت شود اگر لازم باشد باید دامداری قراردادی یا پرواربندی انجام شود.

وی با بیان اینکه نهاده‌های دامی باید در اختیار عشایر قرار گیرد، گفت: زمانی که دام که به نتیجه رسید، عشایر می‌توانند نهاده دریافتی را جبران کنند.

رئیس جمهور با بیان عشایر نگران دامداری نباشند، گفت: امروز نیاز جامعه ما به گوشت قرمز و مواد لبنی جدی است و عشایر آن را تولید می‌کنند و اولویت ما تولید گوشت قرمز در داخل کشور است، نه اینکه از خارج وارد کنیم.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: عشایر با حمایت دولت می‌توانند، گوشت قرمز کشور را فراهم کنند که این امر نیازمند حمایت بوده و امکان تأمین نیاز کشور کاملاً قابل انجام است.

وی افزود: اولویت ما تقویت تولید داخل کشور است و وقتی ما واردات داریم که تولید کشور پاسخگو نباشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه اولویت ما تشویق و ترغیب و حمایت از تولید داخلی است، گفت: توسعه اماکن عرضه دام و امکان کشت گیاهان دارویی از مصوبات سفر است.

وی فعال شدن خانه‌های بهداشت در مناطق عشایری را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: این خانه‌ها باید فعال شود که از وقوع بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کند و این امر نیز از مصوبات این سفر است.

رئیس جمهور تصریح کرد: تکمیل ایل راه‌ها، خرید تضمینی محصولات عشایری نیز باید انجام شود.

وی افزود: اقتصاد عشایر بر اساس تولید گوشت و مواد لبنی است که باید محصول آنها را دولت تضمین کند تا در موقع مناسب خریداری شود و خرید دام نیز از مواردی است که تاکید داریم انجام شود.

رئیس جمهور اظهار داشت: عشایر ذخایر انقلاب هستند شعار نیست و باید به این قشر تولید کننده توجه شود چرا که عشایر در حوزه تولید و اقتصاد مقاومتی فعال هستند.

وی افزود: قبل از سفر گروه‌های مختلفی به استان کهگیلویه و بویراحمد اعزام شده و همه مسائل بررسی و منتقل شده و مصوباتی به عنوان مصوبات سفر لحاظ شده است.

سد و نیروگاه چمشیر با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد

آیت‌الله رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر استانی خود ‌دقایقی پیش نیز با حضور در محل سد چمشیر این سد و نیروگاه آن را افتتاح کرد.

سد چم‌شیر از نوع بتنی غلتکی ( RCC ) است که مطالعه احداث سد آن در سال ۷۳ از سوی سازمان آب منطقه‌ای فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت.

سد و نیروگاه چم شیر در ۲۵کیلومتری جنوب شرقی گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و برروی رودخانه زهره ساخته می‌شود.

زیر کشت بردن اراضی پایین دست، تولید ۴۸۲ گیگاوات انرژی برق‌آبی در سال، ایجاد بستر مناسب برای افزایش تولید آبزیان و توسعه گردشگری، کنترل سیلاب و شوری آب رودخانه زهره از جمله اهداف احداث سد چمشیر است.

پتروشیمی گچساران پس از ۱۹ سال با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

 پتروشیمی گچساران همزمان با سفر هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد توسط رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، پتروشیمی گچساران بزرگترین پروژه صنعتی تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که پس از دو دهه از عملیات اجرایی، به بهره‌برداری رسید.

احداث پتروشیمی گچساران با سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیارد دلار ۱۹ سال پیش آغاز شد و در طول دو سال گذشته بالغ بر ۲۲۰۰ کیلومتر کابل و وای‌رینگ برقی، ۱۴۰ دستگاه ثابت، ۹۰ دستگاه دوار و حدود ۴۵۰۰ قطعه برای این طرح تأمین شده است.

در راستای تکمیل طرح ۱۲ هزار میلیارد تومان پول به این واحد صنعتی تزریق شد.

پتروشیمی گچساران با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن اتیلن و ۸۴ هزار تن +C۳ در راستای جلوگیری از گازسوزی اجرا شده و فلرها در پالایشگاه بیدبلند بهبهان جمع‌آوری می‌شود و از آنجا به پتروشیمی گچساران انتقال یافته و تبدیل به اتیلن می‌شود، و اتیلن در پایین دست خودش با احداث شرکت پلیمر گچساران تبدیل به پلی‌اتیلن می‌شود./ مهر

ایرانی‌‌ترین پروژه نفتی چه ویژگی‌هایی دارد؟

پتروشیمی گچساران دقایقی پیش با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دوگنبدان، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در قالب ششمین سفر استانی در دور دوم سفرهای استانی صبح امروز وارد یاسوج شد و دقایقی پیش با حضور در محل پتروشیمی گچساران این طرح بزرگ اقتصادی را افتتاح کرد.

پتروشیمی گچساران سالانه یک میلیون و 250 هزار تن خوراک اتان خود را از پالایشگاه بید بلند بهبهان با خط لوله‌ای به طول 95 کیلومتر تامین می‌کند و محصول آن یک‌میلیون تن اتیلن و نیز 84 هزار تن +C3(برش پروپان و سنگین تر) در سال خواهد بود.

برآورد بودجه ارزی مورد نیاز این طرح 485 میلیون یورو بوده و همچنین میزان ارز مصرف شده 216میلیون یورو  که بیش از 269 میلیون یورو صرفه جویی ارزی انجام گرفته است.

پتروشیمی گچساران به‌عنوان حلقه کلیدی و میانی زنجیره ارزش تبدیل گاز‌های ترش سرچاهی به محصولات با ارزش اتیلن و پلی‌اتیلن نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کند و ضمن ارزش آفرینی و خلق ثروت در کاهش آلایندگی مشعل‌های منطقه و صیانت از محیط‌زیست بسیار نقش‌آفرین و مؤثر است.

احداث طرح الفین پتروشیمی گچساران در این منطقه در سال 1383 مصوب شد،این مجتمع پتروشیمی که به دلیل استفاده 83درصدی از تجهیزات ساخت داخل و مهندسی و اجرا با تکیه بر توان متخصصان داخلی، با نام ایرانی‌ترین الفین کشور شناخته می‌شود.

پتروشیمی گچساران جلوی خام فروشی و سوختن گازهای فلر را می‌گیرد و سبب رشد و توسعه همه جانبه این شهرستان و استان کهگیلویه و بویراحمد می‌شود.

پیشرفته ترین واحد تصفیه پساب صنعتی کشور در گچساران احداث شده تا در راستای جلوگیری از آلایندگی و حفظ محیط زیست، اقتصاد تولید و مدیریت بهینه انرژی، آب تصفیه شده به آب مورد نیاز فرایند تبدیل شود.

 دستور رئیسی برای جمع‌آوری فو‌ری گاز‌های مشعل/ از سوختن ثروث ملی واقعا رنج می‌بر‌م

رئیس جمهور به وزیر نفت دستور داد سریعا گازهای مشعل جمع‌آوری شود تا ضمن تامین نیازهای صنایع، از سوختن ثروث ملی جلوگری شود.

به گزارش  تسنیم، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در مراسم افتتاح پتروشیمی گچساران با قدردانی از مسئولان برای افتتاح این پروژه تماما ایرانی اظهار داشت: امروز با افتتاح این پروژه در جهت توسعه اشتغال، امیدوار‌سازی مردم برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام و رشد تولید گام ارزشمندی برداشته شد.

وی با بیان اینکه این مجموعه تولید زنجیره‌ای خواهد داشت که جلوی خام‌فروشی را می‌گیرد، افزود: ‌ایرانی بودن این پروژه و افزایش اشتغال واقعا باعث افتخار است.

رئیس جمهور جمع‌آوری گازهای مشعل را یکی از ویژگی‌های مهم این پتروشیمی برشمرد و تصریح کرد: از هدررفتن گازهای مشعل واقعا رنج می‌بردم چون ثروت کشور در حال سوختن بود که وزیر نفت جمع‌آوری گازهای مشعل را به خوبی شروع کرده‌اند و همکاری شرکت‌های دانش‌‌بنیان در این پروژه اقدام خوبی است.

وی با بیان اینکه در کنار تولید ثروت برای کشور، در این پتروشیمی کار عملی خوبی انجام شده است، ادامه داد: این پروژه در شهری محروم بنا شده و امیدواریم نیازهای این استان دیده شود و سریعا به امور مردم رسیدگی شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه وزارت نفت 2600 میلیارد تومان برای مسئولیت‌های اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد اختصا‌ص داده است، تاکید کرد: این پروژه نماد "ما می‌توانیم" است و امیدواریم هر چه سریع‌تر گازهای مشعل جمع‌آوری شود تا خوراک صنایع تامین شود.

وی با اشاره به جذب 17 هزار میلیارد تومان اعتبار و انجام مراحل احداث در سه شیفت برای تکمیل پتروشیمی گچساران طی 2 ساله گذشته ابراز کرد: کارخانه های پتروشیمی گامی برای رشد تولید، ثروت آفرینی و پیشگیری از خام فروشی است. بهره برداری از کارخانه پتروشیمی بعد از سال ها انتظار آن هم در استان غنی اما کمتر توسعه یافته ای مانند کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شرایطی که برای توسعه ایجاد می کند جای خرسندی دارد.

‌رئیسی با اشاره به وعده مسئولان برای بکارگیری نیروهایی که در مراحل ساخت کارخانه پتروشیمی گچساران مشارکت داشتند در طرح هایی مانند میدان گازی مختار که قرار است امروز در شهرستان بویراحمد کلنگ زنی شود عنوان کرد که این امر نشان دهنده موفقیت در یک کار گروهی و منسجم است./ تسنیم

 راه‌اندازی کارخانه قند یاسوج پس از چند‌ دهه تعطیلی

کارخانه قند یاسوج به عنوان نماد صنعت کهگیلویه و بویراحمد بعد از چندین دهه تعطیلی با حضور رئیس جمهور مجدد راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، آیت‌الله سیدا‌براهیم رئیسی در ادامه برنامه های سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد به کارخانه قند یاسوج رفت. احیای کارخانه قند یاسوج به عنوان نماد صنعت و تولید در کهگیلویه و بویراحمد از جمله مصوبات سفر نخست رئیس جمهور به این استان بوده که در سفر دوم وی به این دیار به چرخه تولید بازگشت.

عملیات اجرایی کارخانه قند یاسوج در سال 1344 و با ظرفیت اسمی تولید روزانه یک هزار تُن قند و شکر آغاز شد .مدتی پس از بهره برداری این کارخانه با معضلات فراوانی دست و پنجه نرم کرد.

از سال 1387 سایه مشکلاتی شامل معوق ماندن حقوق، مزایا و بیمه کارگران، قدیمی بودن تجهیزات، کمبود اعتبار برای نوسازی قطعات فنی و نبود چغندر قند دست از سر این کارخانه برنداشت.

در سفر مهر ماه سال 1400 آیت الله سید ابراهیم رییسی؛رییس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد احیای دوباره کارخانه قند یاسوج از جمله مصوبات سفر هیات دولت به این استان بود که مسئولان استان در طی یک برنامه زمانبندی تدابیر لازم برای بازگشت سریع کارخانه به چرخه تولید در استان را آغاز کردند.

سال 44 رژیم وقت برای آرام کردن بویراحمدی‌ها و سکوت آنان در ظلم‌های ناروا کارخانه قند یاسوج را راه اندازی کرد و چرخ این کارخانه در سال 82 از حرکت ایستاد و برنامه‌های دولت‌های مختلف برای سر پا نگه داشتن این واحد تولیدی بی نتیجه ماند.

کارخانه قند یاسوج روزگاری به عنوان یکی از 7 کارخانه بزرگ تولید قند و شکر کشور فعالیت داشت تا اینکه به دلیل ضعف مدیریتی و فرسودگی خطوط تولید بعد از 44 سال از حرکت ایستاد تا اینکه یک دهه بعد با نوسازی خطوط تولید این کارخانه جا دوباره گرفت.

سال 1393 این کارخانه به یکی از سرمایه‌گذاران بومی استان واگذار شد و در واقع این واگذاری به دلیل نداشتن شرایط قانونی به یک چالش جدی و جدید تبدیل شد تا اینکه دستگاه قضایی ورود کرده و واگذاری را باطل کرد و در این واحد تولیدی پلمپ شد.

در سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در زمان ریاست قوه قضاییه به استان کهگیلویه و بویراحمد پلمپ کارخانه باز شد و قرار بر این گشت که ستاد اجرایی فرمان امام راحل استارت حرکت صنعت پیر بزرگ استان را بزنند.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) 51 درصد سهام کارخانه قند را خرید و زمستان 1400 فرایند نوسازی و احیای کارخانه را با اعتباری افزون بر 170 میلیارد تومان استارت زد و هرچند احیا با یکسال تاخیر به اتمام رسید ولی با دغدغه دولتی‌ها بویژه شخص رئیس جمهور در نهایت سوت پایان دمیده شد و چرخ‌های کارخانه سرویس شده و کلید کارخانه با دستان مبارک رئیس جمهور روشن شد تا نماد عینی «می‌شود، می‌توانیم» به نمایش گذاشته شود و در واقع گفته شود که «دود از کنده بلند می‌شود».

 رئیسی: دولت سیزدهم ‌‌۵ هزار واحد صنعتی، تولیدی و اقتصادی راکد ‌را احیا کرد/ برای ۱۱۸ هزار نفر اشتغالزایی شد

رئیس جمهور با بیان اینکه احیای واحدهای راکد صنعتی در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: ۵ هزار واحد صنعتی، تولیدی و اقتصادی راکد ‌احیا شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، مراسم احیای کارخانه قند یاسوج که پس از حدود یک دهه تعطیلی و به نمایندگی از 44 واحد صنعتی به مدار تولید برگشت‌ عصر امروز با حضور آیت‌الله ‌‌‌رئیسی‌ رئیس جمهور برگزار شد.

رئیس جمهور در این مراسم با بیان اینکه احیای واحدهای راکد صنعتی در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: 5 هزار واحد صنعتی، تولیدی و اقتصادی راکد ‌احیا شد.  باقی واحدهایی که در دهه گذشته تعطیل یا نیمه‌تعطیل شده‌اند نیز باید احیا شوند.

وی با بیان اینکه امروز در افتتاح پروژه‌های نیمه‌تمام این استان جلوه ما می‌توانیم را به عینه دیدیم، افزود: دشمن خواست اما نتوانست، اما ما خوا‌ستیم و توانستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه مشکل اشتغال را با احیای واحدهای راکد برطرف خواهیم کرد، ادامه داد: 130 کارگر امروز مشغول به کار می‌شوند و 70 نفر دیگر جذب خواهد شد، ضمن اینکه در کنار احیای کارخانه 600 شغل ایجاد خواهد شد‌ و قطعا ظرفیت اشتغال بیشتر خواهد شد. این موضوع به همت همگان نیاز دارد.

رئیسی با بیان اینکه نمی‌توانیم ثروت ملی را بدون فعالیت رها کنیم، تصریح کرد: اکثر واحدهای راکد در جلوی چشم مردم قرار دارد که با احیای آنها امیدآفرینی می‌شود.

رئیس جمهور در همین ارتباط به کارخانه آرد و نشاسته و گلوکز یاسوج اشاره کرد ‌و با بیان اینکه ‌در کنار کارخانه قند یاسوج کارخانه آرد و نشاسته مربوط به سازمان اقتصای کوثر قرار دارد، خاطرنشان کرد: ‌این سازمان اگر حداکثر ظرف 2 ماه کارخانه را راه‌اندازی نکرد به سازمانی که بتواند احیاء کند واگذار می‌کنیم چون نمی‌توانیم ببینیم این ثروت با ظرفیت کمی کار می‌کند.

وی رشد تولید را ماموریت همه ایرانی‌ها دانست و تاکید کرد: این کار شدنی است چون کشورمان ظرفیت، ثروت، نیروی کارآمد و علم بالایی دارد و نمی‌شود، نمی‌توانیم و ... جایی در ایران اسلامی ندارد و با عنایت خداوند متعال گشایش‌های بسیاری قطعا در کشور خواهیم داشت. کشور ما مردان و زنان مصمم دارد، کشور ما دارای ثروت‌ها و مزیت‌های بسیاری است که این کار در آن کاملاً امکان‌پذیر است.

رئیس جمهور با بیان اینکه یقین داریم با دستان توانای شما مانند زمان جبهه که بسیاری از مشکلات حل و گشایش ایحاد شد مشکلات حل، اشتغال ایجاد و تولید رشد خواهد داشت و تورم را مهار خواهیم کرد، گفت: احیای کارخانه قند یاسوج به عنوان نماد صنعت کهگیلویه و بویراحمد باعث شادی دل شمار زیادی از خانواده های این استان که در این واحد تولیدی کسب درآمد می کنند شده است.

رئیسی با بیان اینکه بهره‌برداری از کارخانه قند یاسوج و پتروشیمی گچساران ‌نویدبخش توسعه اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد است، افزود: بازگشت این واحد صنعتی به چرخه تولید سبب تضمین بازار فروش چغندرکاران استان می‌شود و امید را در دل کشاورزان چغندرکار کهگیلویه و بویراحمد زنده می‌کند.

وی با بیان اینکه روزی که به کارخانه آمدم حال کارگران گرفته بود و چهره درهمی داشتند و مایوس شده بودند و امیدی به آینده نداشتند اما امروز خدا را شاکرم که با عنایت خدا و دستان توانای شما به چرخه بازگشت، تاکید کرد: امروز کارگران و خانواده‌های آنها امید به آینده دارند و مصمم به ادامه فعالیت کارخانه هستند، لطف خدا و دستان توانای شما کارخانه را راه اندازی کرد که از همت ستاد اجرایی، نماینده ولی فقیه و استاندار قدردانی می‌کنم.

 ضرب‌الاجل رئیس‌جمهور برای راه‌اندازی کارخانه آرد یاسوج

رئیس‌جمهور با اشاره به راه‌‌اندازی واحدهای راکد تولیدی؛دستوری برای راه‌اندازی کارخانه آرد یاسوج صادر کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در آیین احیاء کارخانه قند یاسوج و چندین واحد تولیدی استان به کارخانه آرد و نشاسته و گلوکز یاسوج اشاره کرد  و گفت: در کنار کارخانه قند یاسوج کارخانه آرد و نشاسته مربوط به سازمان اقتصای کوثر قرار دارد.

رئیس‌جمهور در خصوص این واحد تولیدی راکد تذکر داد و گفت:  این سازمان حداکثر ظرف 2 ماه کارخانه را راه اندازی نکرد به سازمانی که بتواند احیاء کند واگذار می کنیم چون نمی توانیم ببینیم این ثروت با ظرفیت کمی کار می‌کند.

 رئیسی: مسئله مسکن مردم را شخصا پیگیرم/ پارتی‌بازی در ادارات را به هیچ وجه نمی‌پذیرم

رئیس جمهور با بیان اینکه مسئله مسکن مردم را شخصا پیگیرم، گفت: ساخت مسکن در سراسر کشور شروع شده و انشاالله به زودی تحویل مردم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در جمع مردم یاسوج با قدردانی از حضور مردم این استان در مراسم استقبال اظهار داشت: سلحشوری مردم خطه کهگیلویه و بویراحمد در دفاع مقدس، دفاع از انقلاب و آرمان‌های شهدا هیچگاه از یاد مردم ایران نخواهد رفت.

وی با اشاره حماسه مردم این استان در عملیات پد خندق افزود: این همه شور و حماسه شما مردم برای پاسداری از انقلاب بوده  و نشان دهنده ولایتمداری است.

رئیسی با بیان اینکه وقتی به گذشته این استان نگاه می کنیم ‌شاهد "غیرت، ایستادگی، مردانگی، استواری و ... " هستیم، تصریح کرد: مردم این دلداده امام، انقلاب و نظام هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز در این استان آنچه که می بینیم متفاوت با پیش از انقلاب است، کارهای زیادی انجام شده اما باید حرکت های جدی به سمت وضع مطلوب انجام شود، ادامه داد: امروز پروژه‌های بسیار امیدآفرینی به چرخه تولید بازگشت و هزاران کارگر به سرکار بازگشتند.

وی با بیان اینکه مسکن از مسائل مهم مردم و دولت است، گفت: هر ماه جلسه مسکن را پیگیریم و بحمدالله در این استان کار ساخت مسکن شروع شده و ساخت 10 هزار واحد مسکونی به زودی آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز آنچه در این استان می‌بینیم با قبل از انقلاب تفاوت بسیار دارد و البته وضع امروز باید به سمت وضعیت مطلوب و بهتر برود. سد چمشیر، پتروشیمی گچساران، کارخانه قند، ده‌ها کارخانه و کارگاه که تعطیل بود به چرخه بازگشت و هزاران کارگر مشغول به کار شدند.

رئیسی افزود: مسئله مسکن دغدغه مهم دولت در سراسر کشور است، از استاندار وضعیت زمین و ساخت مسکن جویا شدم، کارهای خوبی شده و مشکل زمین در مرکز استان حل و ساخت 10 هزار واحد مسکونی در دستور کار است.

وی با تاکید بر اینکه رفع مشکل بیکاری جزو دغدغه‌ها دولت است، ادامه داد: آمار بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد کاهش پیدا کرده، اما همچنان باید برای ایجاد اشتغال کار شود.

رئیسی بیان کرد: برای جاده‌ها استان بودجه لازم را پیش‌بینی کرده هم به زیرساخت‌ها در این حوزه کمک می‌شود و هم به رونق گردشگری کمک خواهد کرد و باید کمبودهای سد تنگ سرخ با مدیریت و تلاش جهادی برطرف شود تا مثل سد چمشیر شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در زمان مسئولیت در قوه قضائیه از کارخانه قند یاسوج بازدید کردم که کارگران و خانواده ها ناراحت بودند اما امروز 130 نفر مشغول به کار، 70 نفر در حال مصاحبه و 600 نفر اشتغال مربوط به این کارخانه ایجاد شده است.

رئیسی با تاکید بر اینکه در ادارات باید روابط عادلانه حاکم باشد، اظهار داشت: هرگونه رابطه ناسالم و پارتی بازی و اعمال نفوذ در ادارات غیر قابل قبول است و مردم پاک و باصفای استان انتظار دارند ادارات مسئولانه در خدمت مردم باشند و از هرگونه رابطه ناسالم پرهیز کنند.

وی افزود: در مصوبات این دوره از سفر در توسعه زیرساخت‌های روستایی و عشایری، طرح‌های آبرسانی، اعتبارات لازم پیش‌بینی شده‌ است و دو هزار واحد مسکونی در شهر زلزله زده سی سخت نیز بازسازی و مقاوم سازی شده است.

رئیسی با اشاره به اینکه 20 درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها بانوان هستند، ادامه داد: استفاده از ظرفیت زنان در مجموعه سیستم اداری ضروری است.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا در صورت نیاز با برخی افراد مشورت بگیرند ولی در نهایت خود تصمیم بگیرند.دولت خود را خدمتگذار مردم می داند و به این خدمتگزاری به مردم افتخار می‌کند و تمام رفع نیازهای ضروری کشور انجام خواسته های شما مردم مسئله محوری دولت است.

رئیسی با تاکید بر اینکه اگر کسی آمادگی ندارد کار تحولی و جهادی کند باید کنار برود و بگذارد کار مردم انجام گیرد، گفت: در کشور کار جهادی می تواند جوابگو باشد و بنده وظیفه خود می دانم لحظه‌ای آرام نگیرم و همه وجود در خدمتگزاری مردم باشد.

وی خاطرنشان کرد: مکاتبات مردم در این سفر پاسخ داده می‌شود و مورد توجه بنده و همکارانم قرار خواهد گرفت و بنده و اعضای دولت هیچ شانی جز نوکری برای مردم نداریم.

انتهای پیام/

حجم ویدیو: 659.16K | مدت زمان ویدیو: 00:00:16 دانلود ویدیو

نظر شما