شناسهٔ خبر: 61318960 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

تاج‌گذاری آلکاراس جوان در گرنداسلم ویمبلدون با برتری مقابل نواک جوکوویچ

مهدی تاج‌الدینی

کارلوس آلکاراس با برتری برابر نواک جوکوویچ توانست به دومین قهرمانی خود در مسابقات گرنداسلم تنیس دست یابد.

صاحب‌خبر -

طرفداری | دیدار پایانی مسابقات تنیس ویمبلدون در سال 2023 در حال برگزاری است و نواک جوکوویچ از صربستان به مصاف کارلوس آلکاراس از اسپانیا رفته است. در این بازی زیبا، مهیچ و تماشایی که به ست پنجم کشیده شد، کارلوس آلکاراس با برتری 3-2 مقابل نواک جوکوویچ توانست نوار قهرمانی‌های متوالی تنیسور سرشناس صرب را قطع کند و به اولین قهرمانی خود در مسابقات تنیس ویمبلدون برسد. کارلوس آلکاراس در این دیدار مهیج توانست با حساب 3-2 و با نتایج 1-6، 7 (8) - 6 (6) ، 6-1، 3-6 و 6-4 به پیروزی برسد تا این شروع تاج‌گذاری آلکاراس جوان در مسابقات ویمبلدون و دنیای تنیس باشد. این دومین قهرمانی آلکاراس در رقابت‌های گرنداسلم بود. پیش از این او در سال 2022 موفق به قهرمانی در مسابقات US Open 2022 شده بود.

شرح دیدار فینال تنیس ویمبلدون 2023

ست اول دیدار فینال تنیس ویمبلدون 2023 با برتری نواک جوکوویچ به پایان رسید. تنیسور شماره دو جهان از صربستان موفق شد با نتیجه 6-1 ست اول این مسابقه را به نفع خود به پایان برساند. در ست اول آلکاراس جوان نتوانست بازی خوبی را از خودش به معرض نمایش بگذارد و استرس و اشتباهات فراوانی که از این تنیسور 20 ساله اسپانیایی شاهد بودیم باعث شد تا جوکوویچ با قاطعیت ست اول این دیدار را به نفع خود به پایان برساند.

بازی در ست دوم شروع شده است. آلکاراس در ست دوم بازی بهتری نسبت به ست اول ارائه کرده و در حال حاضر او در گیم‌شماری با حساب 2-1 از حریف صرب خود پیش افتاده است. جوکر با زدن یک سرویس زیبا موفق شد در گیم شماری بازی را به تساوی 2-2 بکشد. شاهد بازی بسیار زیبایی در ست دوم این دیدار مهیج هستیم. شاهد بازی نزدیکی در گیم پنجم این دیدار هستیم و دو تنیسور پابه‌پای هم پیش می‌روند و این آلکاراس هست که توانست در پنجمین گیم ست دوم به برتری برسد. جوکوویچ برنده گیم ششم این بازی در ست دوم می‌شود تا نتیجه در گیم‌شماری 3-3 شود. آلکاراس بازی به مراتب بهتری نسبت به ست اول این دیدار به نمایش گذاشته و تماشاگران و بینندگان تلویزیونی از یک بازی نزدیک و دیدنی در این مسابقه لذت می‌برند. در گیم هفتم، آلکاراس عالی سرویس زد و جوکو حتی یک امتیاز هم نتوانست به دست آورد تا تنیسور جوان اسپانیایی در گیم‌شماری با حساب 4-3 از حریف باتجربه خود پیش بیفتد. بازی همچنان نزدیک پیش می‌رود و این‌بار جوکوویچ بود که توانست بازی را در گیم‌شماری به تساوی 4-4 بکشاند. هنوز مشخص نیست کدام تنیسور برنده این ست مهیج خواهد شد؟ مطابق گیم‌های قبلی امتیازات این گیم به آلکاراس رسید تا بازی با نتیجه 5-4 به نفع تنیسور اسپانیایی دنبال شود. بازی در گیم دهم بسیار پرهیجان دنبال شد و جوکوویج در یک رالی بسیار زیبا توانست امتیاز آخر را بدست آورد تا دو بازیکن در گیم‌شماری به نتیجه 5-5 برسند. شاهد بازی بسیار پرهیجان و زیبایی هستیم. سرویس‌های دیدنی آلکاراس باعث پیروزی او در این گیم شد تا بازی با حساب 6-5 در ست دوم به سود تنیس باز اسپانیایی دنبال شود. جوکوویچ با پیروزی در این گیم، بازی را به تساوی 6-6 می‌کشاند. بازی به تایبریک کشیده شده و معمولا صربیناتور در تایبریک‌ها عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. این ست دیدنی و پرهیجان با برتری آلکاراس در تایبریک و با نتیجه این 7 (8) - 6 (6) به پایان رسید.

نواک جوکوویچ در دیدار پایانی مسابقات تنیس ویمبلدون 2023

ست سوم بازی هم همانند ست دوم پرهیجان و نزدیک شروع می‌شود. آلکاراس برنده اولین گیم این ست بود و گیم مهمی را ازآن خود کرد. با یک سرویس دیدنی از آلکاراس، او دومین گیم این ست را هم بدست می‌آورد تا در گیم‌شماری با نتیجه 2-0 از رقیب سرشناس خود پیش بیفتد. آلکاراس بازی فوق‌العاده‌ای را از خود به نمایش گذاشته و نوله را حسابی در ست سوم به دردسر انداخته است. جوکوویچ بلاخره در ست سوم به اولین گیم خود دست می‌یابد و نوله می‌تواند امیدوارانه‌تر بازی را در این ست ادامه دهد. جوکوویچ در گیم چهارم می‌توانست گیم سرو آلکاراس را بریک کند ولی این فرصت طلایی را از دست داد تا آلکاراس برندۀ گیم چهارم شود و بازی با حساب 3-1 در این ست دنبال شود. گیم پنجم بسیار زیبا و نزدیک دنبال می‌شود و امتیازات پیاپی از سوی هر دو تنیسور ردوبدل می‌شود. جو ورزشگاه به وضوح برضد جوکوویچ است و خود او نیز امتیازات زیادی در گیم پنجم از دست داده است. گیم پنجم گویی خیال تمام شدن ندارد! بلاخره این گیم طولانی و فرسایشی با برتری آلکاراس به پایان می‌رسد تا در گیم‌شماری تنیسور جوان اسپانیایی 4-1 پیش بیفتد. گیم ششم بازی هم به نفع آلکاراس به پایان می‌رسد. آلکاراس در گیم هفتم بازی هم با قاطعیت به پیروزی می‌رسد تا انتقام ست اول این بازی را از جوکوویچ بگیرید و این ست زیبا، تماشایی و مهیج با حساب 6-1 به سود آلکاراس به پایان رسید.

کارلوس آلکاراس و برگشت او در بازی فینال

ست چهارم بازی شروع می‌شود. گیم اول این ست هم با پیروزی آلکاراس به پایان می‌رسد. جوکوویچ در گیم دوم برنده می‌شود تا دو بازیکن در گیم‌شماری به تساوی 1-1 برسند. آلکاراس در گیم سوم این بازی به پیروزی رسید تا نتیجه در این ست با حساب 2-1 به سود او دنبال شود. صربیناتور در گیم چهارم با یک ضربه دیدنی امتیاز پایان را بدست آورد تا او برندۀ این گیم شود. نتیجه 2-2 در ست چهارم دنبال می‌شود. گیم پنجم هم جذاب و تماشایی دنبال می‌شود و نواک جوکوویچ با بریک کردن گیم سرو آلکاراس، گیم مهمی را در ست چهارم بدست آورد. 3-2 به سود صربیناتور. گیم ششم هم با برتری جوکوویچ به پایان رسید تا تنیسور صرب در گیم‌شماری با حساب 4-2 از آلکاراس پیش بیفتد. جوکو در شرایط خوبی برای برگشت به بازی و برنده شدن در این ست قرار دارد. گیم هفتم آلکاراس مسلط‌تر ظاهر شد و توانست با سرویس‌های خوبی که زد به پیروزی برسد تا نتیجه 4-3 به سود جوکر دنبال شود. جوکوویچ در گیم هشتم که زننده سرویس بود توانست به پیروزی برسد تا نتیجه 5-3 به سود تنیسور صربستانی دنبال شود. جوکو تنها یک گیم می‌خواهد تا برنده این ست شود. بازی عالی نواک جوکوویچ در گیم بعدی هم ادامه پیدا کرد تا او با پیروزی در گیم نهم بازی با نتیجه 6-3 برنده ست چهارم این دیدار مهیج شود. بازی به ست پنجم کشیده شد.

نواک جوکوویچ برنده ست چهارم بازی فینال ویمبلدون 2023

ست پنجم بازی شروع می‌شود. در گیم نخست شاهد بازی نزدیکی از سوی هر دو تنیسور هستیم. گیم نخست ست پنجم با پیروزی نواک جوکوویچ به پایان می‌رسد. چه امتیاز مهم و حساسی را جوکوویچ در گیم دوم از دست داد! گیم دوم این ست با برتری آلکاراس در حالی به پایان رسید که جوکوویچ بهترین بخت ممکن برای بریک کردن این گیم را از دست داد. 1-1 مساوی در گیم‌شماری. جوکوویچ در این ست اشتباهات تاثیرگذاری دارد و همین اشتباهات باعث شده تا آلکاراس روحیه مجددی بگیرد. چه رالی دیدنی! آلکاراس برنده گیم سوم این ست شد تا نتیجه 2-1 به سود او دنبال شود. آلکاراس گیم چهارم را به راحتی آب خوردن برنده شد تا نتیجه 3-1 به سود تنیسور اسپانیایی دنبال شود. جوکوویچ اشتباهات فراوانی در ست پایانی داشته است. جوکوویچ در گیم پنجم به پیروزی می‌رسد تا بازی با نتیجه 3-2 به نفع آلکاراس ادامه پیدا کند. نکته بارز ست پایانی بازی تا به اینجا اشتباهات عجیب جوکوویچ بوده و او به راحتی امتیازات حساسی را از دست می‌دهد. گیم ششم با برتری تنیسور 20 ساله اسپانیایی به پایان می‌رسد. نتیجه 4-2 به سود آلکاراس. جوکوویچ در این گیم که شروع کننده سرویس بود توانست به برتری برسد تا نتیجه 4-3 به نفع آلکاراس دنبال شود. آلکاراس با پیروزی در گیم هشتم در آستانه پیروزی در این ست و کل بازی قرار دارد. نتیجه 5-3 به نفع آلکاراس. جوکوویچ در گیم سرو خود به پیروزی رسید تا نتیجه 5-4 به سود تنیسور جوان اسپانیایی دنبال شود. آلکاراس تنها یک گیم تا اولین قهرمانی خود در مسابقات ویمبلدون فاصله دارد. جو ورزشگاه به شدت به نفع آلکاراس است و آنها می‌خواهند قهرمانی آلکاراس را در ویمبلدون ببینند. سرویس‌های وحشتناک آلکاراس سرانجام به ثمر رسید و این تنیسور جوان اسپانیایی با حساب 6-4 برنده این گیم شد تا با پیروزی در ست پایانی، قهرمان مسابقات ویمبلدون در سال 2023 شود.

لحظه قهرمانی کارلوس آلکاراس در فینال ویمبلدون 2023

تصاویر چهره‌های سرشناس حاضر در فینال تنیس ویمبلدون 2023

تماشاگران ویژه‌ای که شاهد بازی فینال تنیس ویمبلدون هستند.
برد پیت تماشاگر دیدار فینال ویمبلدون 2023
ریچل وایس و دنیل کریگ تماشاگران دیدار فینال ویمبلدون 2023
واکنش جالب ادریس البا در فینال تنیس ویمبلدون 2023
حضور پرنسس کشور ولز (کاترین) و دخترش در فینال ویمبلدون 2023
اما واتسون یکی از تماشاگران ویژه فینال تنیس ویمبلدون 2023
هیو جکمن و جلنا جوکوویچ (سمت راست) همسر نواک جوکوویچ در فینال ویمبلدون 2023

 

نظر شما