شناسهٔ خبر: 61317734 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آمریکا: «به هیچ گونه توافق هسته ای با ایران نزدیک نیستیم/ برای تبادل زندانیان هنوز به تفاهم نرسیده ایم»

صاحب‌خبر -

شفقنا- مشاور امنیت ملی آمریکا درباره احیای توافق هسته‌ای و آزادسازی زندانیان آمریکایی در ایران، گفت: «فعلاً تفاهمی در این زمینه وجود ندارد.»

به گزارش شفقنا به نقل از ایسنا، جیک سالیوان در بخشی از گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس در پاسخ به این سوال که آیا دولت آمریکا به هرگونه تفاهمی بر سر محدودسازی برنامه هسته‌ای ایران یا موضوع آزادسازی زندانیان آمریکایی از ایران نزدیک است یا نه، گفت: «ما برای آزادی چهار شهروند آمریکایی که به طور غیرعادلانه در ایران زندانی شده‌اند، سخت تلاش کرده‌ایم. در واقع از روز ورود رییس جمهور بایدن به کاخ سفید روی این موضوع کار کرده‌ایم.»

سالیوان افزود: «ما با ایران هم تماس‌های غیرمستقیمی در این زمینه داشته‌ایم تا به توافقی در زمینه آزادی آن‌ها دست پیدا کنیم. متاسفانه در حال حاضر به تفاهم نرسیده‌ایم.»

مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه در پاسخ به این که آیا به «توافقی واقعی» برای احیای توافق هسته‌ای نزدیک هستیم، گفت: «ما در زمینه برنامه هسته‌ای (ایران) به هیچ گونه توافقی نزدیک نیستیم.»

سالیوان همچنین در پاسخ به این که آیا رابرت مالی، نماینده پیشین آمریکا در امور ایران که در حال حاضر در مرخصی اجباری به سر می‌برد، به خدمت در دولت آمریکا باز خواهد گشت، گفت: «راب مالی با حسن نیت و به خوبی به چند دولت خدمت کرده است. او خادم مردم است. یک دیپلمات است و مدتهاست که در دیپلماسی رده بالا و مخاطره‌آمیزی فعال بوده است. او کسی است که بسیاری از ما، از جمله خود من، عمیقا برای او احترام قائلیم. من نمی‌توانم درباره شرایط فعلی صحبتی بکنم. شما را در این باره به وزارت امور خارجه ارجاع می‌دهم.»

نظر شما