شناسهٔ خبر: 61276905 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه آستارا:

لزوم تبیین ابعاد شخصیتی امام حسین(ع) در ایام محرم

آستارا- امام جمعه آستارا گفت: ابعاد شخصیتی و وجودی امام حسین (ع) برای مردم در ایام محرم به خوبی تبیین شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان آستارا با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، ماه سوگواری سرور و سالار شهیدان به اهمیت شناخت ابعاد مختلف شخصیت امام حسین (ع) پرداخت و اظهار کرد: صفاتی چون تدین، تعقل، جود و کرم، عفو و بخشش، حسن خلق و مهربانی آن حضرت برای مردم به خوبی تبیین شود.

وی عزاداری امام حسین (ع) را وسیله‌ای برای رسیدن به هدف اصلی، یعنی شناخت مکتب و راه و روش آن حضرت عنوان کرد و افزود: در عزاداری هم باید به روش مجالس اهل بیت (ع) عمل کنیم و با بیان مظلومیت‌های آن حضرت با زبان شعر و نوحه در دل‌ها سوز ایجاد کنیم و با اشک چشم جان خود را صیقل دهیم.

خطیب جمعه آستارا با گرامیداشت بیست و پنجم تیرماه روز بهزیستی و تأمین اجتماعی و تقدیر از زحمات کارکنان و دست اندرکاران این دو مجموعه، ارائه خدمات به افراد کم توان و کم بهره و کاهش دغدغه‌های زندگی و تأمین رفاه نسبی برای زیر مجموعه این دو سازمان را اقدامی شایسته و خداپسندانه دانست و بر افزایش سطح خدمات تأکید کرد.

حجت الاسلام باقری ارومی بیست و ششم تیرماه سالروز تأسیس شورای نگهبان را نیز گرامی داشت و ضمن تشریح خدمات این نهاد مهم و اثرگذار در حفظ و حراست از قوانین کشور و صیانت از انحراف قوانین از مسیر شرع و قانون گفت: شورای نگهبان اجازه نمی‌دهد در کشور قوانینی بر خلاف مصالح نظام تصویب شود.

وی تأیید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی و نظارت بر اجرای انتخابات را از دیگر وظایف اصلی شورای نگهبان برشمرد و با تأکید بر قرار گرفتن در سال انتخابات به ناظران شورای نگهبان توصیه کرد در تأیید و یا رد صلاحیت‌ها بر اساس حب و بغض‌های شخصی تصمیم نگیرند و افرادی را که واقعاً شایستگی نمایندگی مجلس را دارند شناسایی و وارد این کارزار کنند.

امام جمعه آستارا با تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از روحانیون و مبلغان در آستانه ماه محرم و بیان پنج شاخص کلیدی در امر تبلیغ گفت: در دورانی که انتقال اطلاعات به سرعت انجام می‌پذیرد باید با شناخت درست و صحیح از مخاطب خوراک فکری مناسب با او را در اختیارش قرار دهیم.

حجت الاسلام باقری ضمن گلایه از نهادهای امنیتی از عدم برآورد و احصای شبهه‌های و فعالیت‌های ضد دین و مذهب و ارائه آن به فرمانده قرارگاه فرهنگی یعنی امام جمعه گفت: تا به حال هیچ نهاد امنیتی، گزارشی جامع از تعداد و نحوه فعالیت‌های گروه‌های انحرافی به بنده ارائه نکرده است در حالی که خود بنده اطلاع دارم برای انحراف فکری جوانان چه کارهایی می‌کنند.

نظر شما