شناسهٔ خبر: 61271291 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

بین الملل

18 سناتور آمریکایی خواستار تحقیق درباره پرونده رابرت مالی شدند

۱۸ سناتور آمریکایی در نامه ای خواستار تحقیق درباره وضعیت پرونده رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و علت تعلیق دسترسی ها و مجوز امنیتی وی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این ۱۸ سناتور در نامه ای به بازرس کل وزارت خارجه دولت جو بایدن خوستار تحقیق درباره وضعیت این مقام وزارت خارجه شده اند.

سناتورهای آمریکایی در نامه خود نوشته اند: با توجه به مسوولیت‌ نماینده ویژه آمریکا درباره ایران و اهمیت ان در منافع امنیت ملی آمریکا، نسبت به اینکه وزارت خارجه، مجوز رابرت مالی را تعلیق کرده و در حال تحقیق درباره نحوه استفاده او از اطلاعات طبقه ‌بندی‌ شده است و صرفا او را به مرخصی فرستاده است، نگران هستیم.

۱۸ سناتور آمریکایی در نامه خود خواسته اند که بازرس کل وزارت خارجه آمریکا تحقیقات مستقلی در مورد اینکه آیا وزارت خارجه به تمام قوانین و مقررات پایبند بوده یا خیر، انجام دهد.

این در حالی است که متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنان از ارائه اطلاعات درباره پرونده رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که به دلیل تحقیقات در مرخصی اجباری و بدون حقوق بسر می برد، خودداری اما اعلام کردکه ارائه برخی اطلاعات درباره این پرونده به صلاح نیست.

نظر شما