شناسهٔ خبر: 61253909 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش تحرکات همه پرنده‌ها را فراتر از مرزها رصد می‌کنیم

صاحب‌خبر -
 
 
 
جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پدافند هوایی بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ نقطه پدافندی در کشور را تحت پوشش عملیاتی خود قرار داده و تمامی تحرکات پرنده‌ها در فراتر از مرزهای کشورمان توسط مرزبانان آسمان ایران مورد رصد اطلاعاتی و پایش شبانه‌روزی قرار دارد.
امیر علیرضا الهامی، جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با فرماندهان مناطق و گروه‌های پدافندی این نیرو دیدار و در جریان میزان آمادگی دفاعی و توان رزم این یگان‌ها به منظور انجام ماموریت‌های آتی این نیرو قرار گرفت.
به گزارش فارس، وی در جریان این بازدید اظهار داشت: به‌کارگیری تجهیزات و صنایع بومی در یگان‌های عملیاتی و سازمان رزم پدافند هوایی موجب می‌شود دشمن در به‌کارگیری اصل غافلگیری و انجام محاسبات دچار خطا، ‌اشتباه و ناکارآمدی بشود.
امیر الهامی بیان کرد: پدافند هوایی بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ نقطه پدافندی در کشور را تحت پوشش عملیاتی دقیق خود دارد و تمامی تحرکات پرنده‌ها در فراتر از مرزهای کشورمان توسط مرزبانان آسمان ایران مورد رصد اطلاعاتی و پایش شبانه‌روزی قرار دارد.
جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش با تاکید بر اینکه اولین ضربه و سیلی به دشمن را پدافند هوایی می‌زند، خاطرنشان کرد: پیشرفت، رشد و تعالی پدافند هوایی ارتش موجب شده کشورمان در زمینه ارتقای علوم پدافندی در حوزه طراحی و تولید سامانه‌های پهپادی، راداری و موشکی جزو چند کشور برتر دنیا محسوب شود.
امیر الهامی با بیان اینکه اولین و مهم‌ترین وظیفه پدافند هوایی مقابله با ورود غیرمجاز هر پرنده به حریم هوایی کشورمان است، تاکید کرد: امنیت تمامی پروازهای داخلی، جنگنده‌های نیروهای مسلح، بالگردهای نظامی و اورژانس، پروازهای عبوری مسافربری و تجاری خارجی و... بخشی از تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه عملیاتی پدافند است که شاید ملت شریف کشورمان کمتر در خصوص این وظیفه بسیار ارزشمند و خطیر پدافند آشنایی و آگاهی داشته باشند.
وی با بیان اینکه واژه «لبه فناوری روز دنیا» یک واژه ثابت شده در پدافند است، اظهار کرد: امروز به واسطه همت جوانان برومند سرزمین‌مان و نیز تلاش شبانه‌روزی صنعت دفاعی و مراکز علمی و آموزشی توانسته‌ایم با ابتکارات جدید و افق دید وسیع شاهد این موضوع باشیم که لبه فناوری روز دنیا را با دستاوردها و توانمندی‌های خودمان منعطف کنیم.
در پایان این دیدار، فرماندهان مناطق ۹گانه پدافندی به ارائه گزارش در خصوص آخرین وضعیت آمادگی و تجهیز عملیاتی یگان خود متناسب با تهدیدات و چالش‌های احتمالی پرداختند.

برچسب‌ها:

نظر شما