شناسهٔ خبر: 61228410 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

لاپید: کابینه نتانیاهو رفتنی است

رهبر ائتلاف مخالفان در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه با اشاره به تصویب قرائت اول لایحه تغییرات قضائی در کنست، گفت که تصویب نهایی این لایحه پایان کابینه «بنیامین نتانیاهو» را رقم خواهد زد.

صاحب‌خبر -

رهبر ائتلاف مخالفان در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه با اشاره به تصویب قرائت اول لایحه تغییرات قضائی در کنست، گفت که تصویب نهایی این لایحه پایان کابینه «بنیامین نتانیاهو» را رقم خواهد زد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری «ایزرائیل نیوز»، «یائیر لاپید» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی امروز صبح با انتقاد از تصویب قرائت اول لایحه تغییرات قضائی در جلسه دوشنبه شب کنست گفت: درسی که تصویب این لایحه به ما می دهد این است که تندروها به عاقبت اقداماتشان و صدماتی که این اقدامات به زندگی اسرائیلی ها می زند فکر نمی کنند.

وی که امروز سه شنبه در کمیته قضائی کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی صبحت می کرد، افزود: تصویب لایحه تغییرات قضائی، پایان کابینه بنیامین نتانیاهو را رقم خواهد زد؛ کابینه ای که تا این حد نسبت به علایق اسرائیلی ها بی تفاوت است، پایدار نخواهد ماند.

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی، لایحه تغییرات قضائی را عامل تشدید ضعف، فقر، انزوا و گسست در این رژیم عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، معترضان به لایحه تغییرات قضائی مطرح شده توسط کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی، امروز سه شنبه در خیابان‌ها چادر زده و با بستن تقاطع‌ها، مانع عبورو مرور خودروها شدند.

معترضان به لایحه تغییرات قضائی که امروز را «روز اختلال» نامیده اند، قرار است در صدها نقطه از سرزمین های اشغالی تظاهرات و نظم عمومی را به هم بزنند و مانع عبورو مرور خودروها شوند.

براساس این گزارش، تظاهرات اصلی قرار است ساعت ۴ بعد از ظهر به وقت محلی در خیابان های منتهی به فرودگاه «بن گورین» اتفاق بیافتد.

تظاهرات مقابل محل اقامت رئیس رژیم صهیونیستی و سفارت آمریکا در تل آویو نیز قرار است ساعت ۶:۳۰ بعد از ظهر انجام شود.

تظاهرات «روز اختلال» رسما ساعت ۸ عصر در سراسر سرزمین های اشغالی از جمله خیابان «کاپلان» از خیابان های اصلی تل آویو برگزار خواهد شد اما از صبح امروز معترضان در این خیابانها تجمع کرده اند که پلیس با آنها درگیر شده و شماری را بازداشت کرده است.

همچنین، شب گذشته و همزمان با برگزاری جلسه کنست رژیم صهیونیستی برای بررسی بخشی از لایحه جنجالی تغییرات قضایی در اولین مرحله بررسی، منابع خبری از تظاهرات در مقابل ساختمان کنست و ورود چند معترض به آن خبر دادند.

ماموران امنیتی رژیم صهیونیستی با معترضان به این لایحه که در ورودی‌های کنست حضور داشتند، درگیر شدند و شماری را بازداشت کردند.

کابینه حاکم رژیم صهیونیستی قصد دارد تا پیش از شروع تعطیلات تابستانی کنست در پایان ماه جولای، لایحه تغییرات قضائی را تصویب کند.

تلاش کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی برای تسلط بر دستگاه قضائی این رژیم و مقاومت ائتلاف مخالفان در کنست، گسست سیاسی در این رژیم را تشدید کرده است.

روسای گروه‌های مخالف در رژیم صهیونیستی هدف لایحه تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو را تضعیف دستگاه قضایی این رژیم و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما