شناسهٔ خبر: 61226180 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

تحلیل بنیادی پکویر/ افزایش درآمد به دنبال رشد قیمت تایر

روز گذشته بود که اصلاحیه گزارش عملکرد ماهانه شرکت کویر تایر در خردادماه منتشر شد. این گزارش نشان می‌دهد که درآمد شرکت در این ماه نسبت به خرداد سال گذشته 26 درصد افزایش پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی گزارش عملکرد «پکویر» در خرداد امسال نشان می‌دهد، شرکت در این ماه از سال‌ 1402 هم مانند فروردین و اردیبهشت، توانست رقم مقدار تولید را بالاتر از میانگین تولید 12 ماه اخیر (2839 تن)  ثبت کند.

اگر چه این گزارش افت 2.02 درصدی مقدار تولید خردادماه را نسبت به اردیبهشت‌ همین سال نشان می‌دهد اما این رقم در مقایسه با مقدار تولید دو هزار و 989 تن در خرداد سال گذشته، حدود چهار درصد افزایش داشته است.

مقدار تولید پکویر

نزول اعداد در مقدار فروش شرکت نیز دیده می‌شود؛ به طوری که این رقم از سه هزار و 516 تن با افت یک درصدی به سه هزار و 481 تن رسیده است.

مقدار فروش

افزایش قیمت تایر

اما کاهش مقدار فروش شرکت، درآمد ماهیانه خردادماه پکویر را کاهش نداد. چرا که قیمت تایر در خردادماه امسال نسبت به اردیبهشت افزایش یافته است. به طوری که قیمت فروش تایر کویر به ازای هر تن از 112 میلیون تومان به 115 میلیون تومان رسید.

همین رشد سه درصدی نرخ فروش شرکت سبب شد تا افت مقدار فروش جبران شود. به این ترتیب درآمد ماهانه شرکت کویر تایر در خرداد ماه نسبت به اردیبهشت همین سال حدود 1.75 درصد افزایش داشته و از 394 میلیارد تومان به 400 میلیارد تومان رسید.

همچنین درآمد شرکت در خرداد امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 26 درصدی را تجربه کرده که عمدتا به دلیل افزایش نرخ‌های فروش تایر است.

درآمد ماهانه پکویر

افزایش قیمت گاز

نموداری که در ادامه مشاهده می‌شود، نرخ سوخت مصرفی شرکت را در هفت ماه گذشته نشان می‌دهد. نگاهی به این نمودار حکایت از آن دارد که نرخ سوخت مصرفی شرکت در چهار ماه گذشته ثبات نسبی را پشت سرگذاشته است.

اما با افزایش قیمت خوراک گاز، طبیعتا قیمت گاز سوخت نیز افزایش می‌یابد. باید توجه داشت کویر تایر باید برای جبران افزایش هزینه تولید که ناشی از رشد قیمت گاز است، تولیدات خود را افزایش دهد.

نرخ گاز سوخت

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظر شما