شناسهٔ خبر: 61222367 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

پایان بورس امروز 20 تیر 1402 / خروج 1700 میلیارد تومان پول حقیقی‌ از بازار سهام

معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد، شاخص کل همچنان در مسیر سقوط آسانسوری خود بوده و این نزول در روز جاری شدیدتر شده است. به نحوی که شاخص کل در روز جاری بیشتر از 30 هزار واحد کاهش ارتفاع داد و همین امر موجب خروج بیش از هزار و 700 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، روز گذشته بود که خبر افزایش 30 درصدی نرخ محصولات گروه بهمن منتشر شد. همین امر سبب شد تا کورسوی امید در دل سهامداران خودرویی زنده شود. اما بازار سهام، امروز هم امیدها را ناامید کرد و نشان داد همچنان قصد صعود ندارد. حتی شرکت‌های خودرویی هم به خبر افزایش قیمت محصولات بهمن واکنشی نداشتند و بیش از 84 درصد نمادهای این گروه در طرف منفی نوسان معامله شدند.

بورس امروز در یک نگاه

پایان بورس

معاملات بورس روز جاری در حالی رقم خورد که شاخص کل در جهت روز گذشته خود رفتار کرد. به طوری که نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت شدید 30 هزار و 160 واحدی که معادل 1.4 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 128 هزار واحدی ایستاد.

در سویی دیگر بازار، سقوط اعداد شدیدتر بود؛ به طوری که شاخص هم‌وزن با کاهش 1.88 درصدی به سطح 746 هزار و 586 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 14 میلیارد و 600 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد را هشت هزار و 310 میلیارد تومان نشان می‌دهد که مربوط به سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی است.

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سنگین سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج هزار و 737 میلیارد تومانی پول از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم تکیمیا، وآیند و وبملت بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های تکیمیا، دی و شستا به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. گفتنی است دو سهم تکیمیا و وآیند در روزهای گذشته، پس از چندین ماه بازگشایی شده‌اد. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

غشان با افزایش 6.99 درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، ثغرب نیز با افت هفت درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های ناما، ونیرو و وآیند تعلق گرفت. همچنین سهم‌های کگاز، غشان و فسوژ نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای وبملت، خودرو و شبندر خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های قنقش، لازما و بایکا رقم خورد. همچنین پکرمان در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد افق بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظر شما