شناسهٔ خبر: 61185186 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

شیاطین سرخ اسطوره‌هایشان را دوست ندارند

بکام، رونالدو و دخیا: یونایتدِ خوش‌استقبال و بدبدرقه

رفتار منچستریونایتد با داوید دخیا و خداحافظی او بعد از 12 سال بازی در این تیم حتی صدای کاپیتان یونایتد را درآورد، ولی یونایتدها در این نوع رفتار سابقه دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، شاید از رفتاری که منچستریونایتد با داوید دخیا در مذاکرات طولانی‌مدت برای تمدید قراردادش و در نهایت خداحافظی سرد با ستاره‌ای که 12 سال برای این تیم بازی کرده بود تعجب کرده باشید ولی نگاهی به تاریخچه شیاطین سرخ نشان می‌دهد آنها در این نوع خداحافظی با ستاره‌هایشان ید طولایی دارند.

در واقع اینکه یک بازیکن منچستریونایتد با تصمیم خودش و با خوش‌رویی این تیم را ترک کند به ندرت اتفاق افتاده است.

برای ذکر نمونه‌ها لازم نیست خیلی به عقب برگردیم. جدیدترین مورد قبل از داوید دخیا کنار گذاشتن پر سر و صدای کریستیانو رونالدو است. اگر معتقدید کریستیانو رونالدو خودش هم در خداحافظی تلخ با منچستریونایتد مقصر بود، توجه شما را به خداحافظی دیوید بکام با شیاطین سرخ جلب می‌کنیم: بکام بدون شک یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تاریخ منچستریونایتد بود، ولی او درباره جدایی‌اش از این تیم و پیوستنش به رئال مادرید در سال 2003 به عنوان تجربه‌ای تلخ یاد کرده و می‌گوید آنقدر از باشگاه ناراحت بوده که تا سه سال نمی‌توانسته خودش را برای تماشای بازی‌های یونایتد راضی کند.

1896107

نمونه دیگری می‌خواهید؟ رود فن نیستلروی. ستاره محبوب هلندی شیاطین سرخ که چند سال بعد از بکام در همان مسیر حرکت کرد و منچستر را به مقصد مادرید ترک گفت. نیستلروی چند سال بعد اعتراف کرد که دوست داشته فوتبالش را در یونایتد تمام کند، ولی چند ماه آخر حضورش در این تیم مدیران آنقدر به او سخت گرفتند و اذیتش کردند که عطای بازنشستگی با پیراهن سرخ‌رنگ را به لقایش بخشید.

در شش دهه گذشته تعداد زیادی از بازیکنان مشهور و محبوب منچستریونایتد این تیم را به شکلی تلخ و با جنگ و دعوا ترک کرده‌اند. تلخی‌هایی که علت‌های زیادی داشت ولی همیشه مقصر باشگاه بود. پر بیراه نیست اگر منچستریونایتد را باشگاهی خوش‌‌استقبال و بدبدرقه بدانیم.

در قرارداد دخیا بندی وجود داشت که یونایتد می‌توانست امسال تابستان قراردادش را برای یک فصل تمدید کند. بخش زیادی از هواداران چنین انتظاری داشتند، چرا که او یک فصل خیلی خوب را پشت سر گذاشته بود. فصلی که با به دست آوردن دستکش طلا و ثبت 17 کلین‌شیت در لیگ برتر به پایان رسیده بود.

شاید اعتراض برخی از هواداران به عملکرد ضعیف دخیا در چند بازی حساس از جمله بازی خارج از خانه مقابل سویا در یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا یا بازی با منچسترسیتی در فینال جام حذفی هم در سرنوشت دروازه‌بان اسپانیایی نقش داشت، اما در نهایت این باشگاه بود که کار را برای او دشوار کرد.

1896108

از وقتی شایعات درباره تلاش یونایتد برای جذب آندره اونانا از اینتر مطرح شد دخیا متوجه شد که با شرایطی جدید مواجه شده است. رسانه‌های انگلیسی با خبرهایی که از طرف منابع درون باشگاه درز پیدا می‌کرد هر روز گزارش‌هایی درباره این می‌نوشتند که اریک تن‌هاخ دیگر حاضر به استفاده از دخیا به عنوان دروازه‌بان شماره یک نیست و کار او در تیمش را تمام‌شده می‌داند.

اما یونایتد تنها به جو رسانه‌ای علیه دخیا اکتفا نکرد. دخیا که از کند شدن مذاکرات و گزارش‌های رسانه‌ای درباره اونانا کلافه شده بود با چند توییت مرموز که در آنها تنها از ایموجی استفاده می‌کرد به باشگاه پیام داد که صبرش در حال لبریز شدن است. اما درحالی‌که مذاکرات با او ادامه داشت و دو طرف به توافق شفاهی برای تمدید یک ساله رسیده بودند، از باشگاه به دروازه‌بان اسپانیایی تلفن شده و اعلام شد که نظر باشگاه تغییر کرده است.

1896109

در نهایت دیروز داوید دخیا با انتشار یک پیام با لحنی خنثی با هواداران خداحافظی کرد. واکنش سریع کاپیتان تیم، برونو فرناندز، نشان داد که دیگر بازیکنان هم از این نحوه برخورد با یکی از ستاره‌های کارکشته یونایتد ناراحت شده‌اند. فرناندز در اینستاگرامش خطاب به دخیا گفت: "این حق تو نبود. لیاقت این را داشتی که در ورزشگاه پر از تماشاچی اولدترافورد و درحالی‌که همه تشویقت می‌کنند با منچستریونایتد خداحافظی کنی".

درحالی‌که به نظر می‌رسد یونایتد با خداحافظی دخیا دیگر هیچ مانعی برای جذب آندره اونانا ندارد، باید دید آیا این دروازه‌بان 27ساله کامرونی هم مثل دخیا سال‌ها درون دروازه شیاطین سرخ خواهد ایستاد و آیا او هم در زمان ترک باشگاه با شرایطی مثل همتای اسپانیایی‌اش مواجه خواهد شد.

نظر شما