شناسهٔ خبر: 61142480 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

ضمانت اجرای دین، ولایت و امامت امیرالمومنین(ع) و ائمه است

امام جمعه موقت گفت: اگر ولایت تبلیغ نشود، دین خنثی و یک پیکر بی‌جان است. روح، حقیقت و ضمانت اجرای دین ولایت و امامت امیرالمومنین و ائمه است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر گفت: روز عید غدیر روز تجلی نور، تقوا، ایمان و تجلی اقتدار دین، مدیریت توحیدی و ربوبیت الهی است. در چنین روزی عهد با خدا، انجام توبه و التزام به واجبات جهت رعایت تقوا بهترین هدیه‌ای است که می‌توان به صاحب خود بدهیم.

وی افزود: امروز روز عیدالله اکبر است؛ باید توجه داشت غدیر ثمره زحمات همه پیامبران خداست. غدیر حقیقت بعثت بوده که هدف آن رساندن بشریت به سرمنزل مقصود است. در قرآن کریم اوصاف امیرالمؤمنین (ع) برای موحدان و خداجویان ترسیم شده تا بدانند راهنما، راهبر، آغاز، مسیر و مقصدی که با آن به خدا می‌رسیم، علی است که سوره تطهیر یکی از آنهاست و این سوره در شأن اهل بیت (ع) نازل شده و علی (ع) یکی از ارکان اهل بیت (ع) محسوب می‌شوند. بعضی‌ها کتاب نوشتند و اسم کتابشان را گذاشتند، علی مرد نامتناهی، که بی‌ربط نگفتند.

وی افزود: اگر ولایت تبلیغ نشود، دین خنثی و یک پیکر بی‌جان است. روح، حقیقت و ضمانت اجرای دین ولایت و امامت امیرالمومنین و ائمه است.

صدیقی با بیان اینکه غدیر سند حقانیت ولایت محسوب می‌شود، گفت: هر ویژگی که پیغمبر اسلام (ص) دارا هستند همه آنها در اختیار علی (ع) است. روح دین و ضمانت بقای دین امامت علی (ع) و رسالت پیامبر اسلام (ص) است. همچنین امام رضا (ع) می‌فرمایند در روز عید غدیر شیطان خشمگین شده بود وسوسه می‌کشید.

وی ادامه داد: غدیر مربوط به آینده زعامت امت اسلامی است که پیامبر اسلام (ص) در بیابان تمام حاجیان را نگاه داشت و با تشریفات حماسی دست علی (ع) را بالا برد و ایشان را به عنوان زعیم امت اسلام معرفی کردند و همه در آن مکان با علی (ع) پیمان بستند. امام خمینی (ره) فرمودند ولایت ولی فقیه ادامه‌دهنده رسالت انبیا و امامان است و از آنجا که همه ما علوی هستیم پرچم غدیر و ولایت در دستان رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار دارد.

نظر شما