شناسهٔ خبر: 61107821 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

گزارشی در خصوص عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در جنین

طبق برآوردهای منابع اسرائیلی آینده حمله نظامی گسترده رژیم صهیونیستی علیه جنین در گرو دو مسئله است: نخست کشیده نشدن دامنه درگیری ها به دیگر مناطق کرانه باختری و دوم آغاز مداخله عربی، اسلامی و بین المللی برای ممانعت از ادامه حمله نظامی رژیم صهیونیستی.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نظامیان اشغالگر اسرائیلی از بامداد دوشنبه 3 ژوئیه 2023 یکی از فجیع‌ترین جنایات علیه ملت فلسطنی در اردوگاه جنین را آغاز کردند. نظامیان صهیونیست از ساعات اولیه بامداد دوشنبه عملیات نظامی گسترده ای را علیه جنین آغاز کردند که پس از عملیات "دیوار دفاعی" در سال 2002 تاکنون سابقه نداشته است.

 

این عملیات که صدها جنگ افزار و نزدیک به 1000 نظامی اسرائیلی در آن مشارکت دارند، با حمله هوایی شدید به مرکز اردوگاه جنین آغاز شد سپس شلیک گسترده نیروهای اسرائیلی به سمت این اردوگاه که مساحت بسیار کم و هزاران نفر جمعیت دارد، صرفا به بهانه اینکه مبارزان مقاومت در میان آن ها حضور دارند، آغاز شد و پس از آن نیز شاهد حمله زمینی و محاصره ساکنان اردوگاه بودیم که دقیقا تکرار همان سناریوی محاصره اردوگاه در سال 2002 است.

 

ـ جنگنده های فوق پیشرفته اسرائیلی بیش از 20 مرتبه مناطقی را در اردوگاه جنین از جمله تئاتر و میدان مشهور آن که مراسم های مختلف در آنجا برگزار می شود، بمباران کردند. صهیونیست ها همچنین مناطق مسکونی را زیر آتش سلاح های خود گرفتند که طی آن تا این لحظه 12 فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 100 نفر دیگر زخمی شدند. اشغالگران مسجد انصار را هم محاصره کردند و اقدام به تخریب گسترده خیابان های مرکزی اردوگاه جنین کرده و خسارت زیادی به ساختمان ها و اماکن عمومی وارد کردند.

 

-دشمن صهیونیستی تا این لحظه 3 مرتبه به خاطر دفاع جانانه ساکنان اردوگاه جنین و مبارزه نیروهای مقاومت، در یورش به جنین ناکام مانده است. مبارزان مقاومت بمب های زیادی را در مسیر جنگ افزارهای اسرائیلی منفجر کردند و وارد رویارویی مسلحانه شدیدی با آن ها در این منطقه شدند و مسیر پیشروی اشغالگران را مسدود کردند یا آن را با تاخیر همراه کردند.

 

-همزمان با دفاع قهرمانانه مبارزان مقاومت، اشغالگران اسرائیلی وحشی گری بیشتری در شیوه تعامل با اردوگاه جنین از خود نشان دادند؛ حملات هوایی دشمن به مرور شدت بیشتری گرفت و قتل و کشتار غیرنظامیان بیش از پیش در دستور کار قرار گرفت و کار به جایی رسیده که آن ها اقدام به کوچاندن گسترده ساکنان اردوگاه کردند، پیش بینی می شود که دور جدید حملات به جنین امشب آغاز شود تا این عملیات زودتر یکسره شود و جلوی خشم بیشتر ملت فلسطین به ویژه ساکنان کرانه باختری گرفته شود.

 

چارچوب عملیات نظامی

دشمن صهیونیستی با توجه به اهداف سیاسی و نظامی خود اساسا به دنبال ایجاد واقعیت ها و معادلاتی جدید در کرانه باختری به ویژه در سایه طرح های شهرک سازی توسعه طلبانه در این منطقه و شروع به تصویب قوانینی برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی است که لازمه پیشبرد این طرح ها، تخریب و نابودی زیرساخت های قدرتمند جامعه فلسطین و ممانعت از قدرت گرفتن هرچه بیشتر گروه های مقاومت است.

 

-دشمن صهیونیستی همچنین تلاش زیادی می کند تا بازدارندگی خود در مقابل جامعه فلسطین را تقویت کند و زیرساخت های گروه های مقاومت را تضعیف و نابود کند و جلوی تلاش های آن برای تقویت توان سیاسی و نظامی خود را بگیرد که این اقدامات در راستای حمایت از شهرک های صهیونیستی در کرانه باختری صورت می گیرد که بخشی جدایی ناپذیر از دولت تندرو رژیم صهیونیستی است و همین مسئله باعث شده تا این رژیم علیه مقاومت و هرگونه حضور آن در هر منطقه ای از کرانه باختری وارد جنگ شود.

 

-قضیه حمایت از شهرک سازی که روز به روز در حال توسعه در کرانه باختری است، ماموریت اساسی دولت رژیم اشغالگر است که شهرک نشینان بدنه اصلی دولت آن را تشکیل می دهند. درخواست شهرک نشینان برای عملیات نظامی علیه مقاومت هر روز در حال افزایش است و هدف از این عملیات تخریب خانه ها و املاک فلسطینیان و نابودی زیرساخت های اردوگاه های فلسطینی است که اساسا خود در شرایطی سخت و ناگوار به سر می برند و همین مسئله بار موجود بر دوش ملت فلسطین را سنگین تر از قبل خواهد کرد.

 

-تلاش برای از بین بردن استراتژی "وحدت میادین" که جامعه فلسطین به دنبال تقویت و تعمیق آن است. نهادهای صهیونیستی وحدت میادین را یکی از خطرات امنیتی پیش روی رژیم صهیونیستی می دانند، همانگونه که سران این رژیم در نشست اخیر در هرتزلیا در مورد آن سخن گفتند. صهیونیست ها به دنبال از بین بردن این استراتژی از طریق ایجاد اختلاف اجتماعی و سیاسی بین فلسطینیان هستند.

 

-به طور خلاصه، طبق برآوردهای منابع اسرائیلی آینده حمله نظامی گسترده رژیم صهیونیستی علیه جنین در گرو دو مسئله است: نخست کشیده نشدن دامنه درگیری ها به دیگر مناطق کرانه باختری و دوم آغاز مداخله عربی، اسلامی و بین المللی برای ممانعت از ادامه حمله نظامی رژیم صهیونیستی؛ چرا که صهیونیست ها بر این باورند که بدون همچین مداخله ای که حمله نظامی به جنین را بی نتیجه خواهد کرد، احتمال توقف آن (از طرف خود صهیونیست ها) وجود دارد.

 

در عرصه جامعه فلسطین

-ملت فلسطین و گروه های فلسطینی به رغم شرایط سخت و ناگواری که در آن به سر می برند، توانسته اند تا حدودی جلوی وحشی گری دشمن صهیونیستی را گرفته و اجازه ندادند این رژیم بخشی از فلسطینیان را به تنهایی مورد حمله قرار دهد و این واقعیت را بر آنان تحمیل کند که مقاومت در مقابل این رژیم بی فایده است و باید طرح های آن برای نابودی قضیه فلسطین را پذیرفت.

 

-استراتژی جامعه فلسطین و رهبران کنونی مقاومت مبتنی بر حمایت از اردوگاه جنین و خیزش سراسری فلسطینیان در کرانه باختری به منظور فرسایشی کردن نبرد با دشمن صهیونیستی و واداشتن آن به توقف حمله نظامی به جنین است، کما اینکه رهبران مقاومت در غزه تمام تلاش سیاسی و نظامی خود را بکار گرفته اند تا مانع از نابودی مقاومت در جنین تحت هر شرایطی شوند، حتی اگر این مسئله به قیمت ورود به نبردی گسترده با دشمن تمام شود.

 

-فلسطینیان هرگز اجازه پیشبرد موفقیت آمیز شهرک سازی در کرانه باختری به ویژه پس از افزایش بی سابقه جمعیت شهرک نشینان، طرح های ساخت واحدهای مسکونی جدید برای اشغالگران و تلاش برای بازگشت به شهرک های تخلیه شده در سال 2005 در شمال کرانه باختری به ویژه پس از تشدید حملات و جنایات شهرک نشینان علیه ساکنان کرانه باختری که آخرین نمونه آن حمله به روستای ترمسعیا و حواره در رام الله و نابلس بود، نخواهند داد. در این حملات یک فلسطینی به شهادت رسیده، ده ها نفر زخمی شده و خسارت زیادی به خانه ها و خودورهای فلسطینیان وارد آمد. علاوه بر این، شهرک نشینان طی ماه های اخیر چندین محله جدید را در شهرک اللبن، روستای ام صفا و روستای سنجل در نزدیکی ترمسعیا برای ساخت شهرک های صهیونیستی به نفع خود مصادره کردند بدون اینکه هیچ اعتنایی به موضع فلسطینیان، کشورهای عربی و جامعه بین الملل در این زمینه داشته باشند.

 

بر همین اساس امت را به امور زیر دعوت می کنیم:

-توقف جنایات دشمن صهیونیستی و حمله نظامی به جنین و ممانعت از ادامه این جنایت

 

-ابراز خشم و انزجار در قبال این جنایت و اعلام همبستگی با ملت فلسطین و ساکنان جنین، برگزاری راهپیمایی های گسترده در پایتخت های کشورهای اسلامی و عربی و دیگر کشورها، زیرا موضع عربی اسلامی برای پیشگیری از ادامه این جنایت بسیار مهم و اساسی است

 

-به شکست کشاندن طرح دشمن مبنی بر حمله یکجانبه به جنین و حمایت از پایداری و مقاومت ساکنان آن و دیگر مناطق مجار این اردوگاه

 

-بیان این مسئله برای محافل عربی که دشمن صهیونیستی قضیه فلسطین و موجودیت ملت فلسطین را هدف قرار داده و توافقنامه های اخیر عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی در تشدید جنایات این رژیم علیه ملت فلسطین و تلاش آن برای یهودی سازی قدس و مسجد الاقصی سهیم بوده و این رژیم هیچ ارزش و اعتباری برای کشورهای عادی کننده روابط قائل نیست

 

-ضرورت حمایت از جامعه فلسطین در مسیر آزادسازی سرزمین خود به ویژه کرانه باختری و قدس

 

-تمرکز سیاسی و رسانه ای بر جنایات خطرناک دشمن صهیونیستی در اردوگاه جنین و علیه ملت فلسطین با تمامی ابزارهای ممکن

 

انتهای پیام/ 24

 

نظر شما