شناسهٔ خبر: 61100946 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

موجودات ماورایی در عطر و ادکلن!؟

صاحب‌خبر -

روزیاتو نوشت: ویدئوی عجیبی از ادعای یک روحانی درباره ی جذب موجودات ماورایی به عطر و الکلن در فضای مجازی دست به دست می شود. این روحانی در این ویدئو درباره ی مضرات استفاده از عطر و ادکلن که پایه ی الکلی دارند صحبت و به استفاده از گلاب توصیه می کند.

او همچنین ادعا می کند عطر و ادکلن باعث بدحالی و پریشانی و نیز مسمویت در کودکان و عصبی شدن آن ها می شود.

به ادعای این روحانی گلاب باعث دفع پریشانی و انرژی های منفی دیگران، گرم شدن روابط میان زن و شوهر و آرامش یافتن کودکان می شود. او مدعی است استفاده از گلاب سبب جذب ملائکه می شود و دارای ثواب است.

همچنین طی روزهای گذشته ویدئوی بحث برانگیز دیگری از یک روحانی منتشر شده که وی در آن از پزشکان می خواهد در امر درمان دخالت نکنند.

این روحانی که از قرار معلوم به طب اسلامی مشغول است، در ویدئوی خود کار پزشکان شیمیایی را دخالت در درمان پزشکان طب اسلامی عنوان و از آن گلایه می کند.

طب اسلامی روشی در پیش‌گیری و درمان بیماری‌ها است که برگرفته از منابع نقلی اسلامی معرفی شده‌ است و موافقان و مخالفانی دارد.

برخی کارشناسان آن را به مجموعه تفکرات حکمای اسلامی پیرامون طب و بهداشت، تعریف نموده‌اند. احادیث متعددی از معصومان(ع) در زمینه بهداشت و سلامت انسان نقل شده است.

گفته می‌شود تفاوت طب اسلامی و سنتی در منابع مورد استفاده آنها است و پیشینه آن به قرن سوم هجری برمی‌گردد.

عباس تبریزیان ریشه طب اسلامی را قرآن، حدیث و تجربه می‌داند.

برخی چنین استدلال نموده‌اند که اسلام دین کاملی است و برای زندگی انسان برنامه جامعی دارد؛ ازاین‌رو همان گونه که برای نجات روح انسان برنامه دارد باید برای جسم نیز درمان داشته باشد.

با این حال، گروهی از مراجع تقلید از جمله عبدالله جوادی آملی، سید موسی شبیری زنجانی، جعفر سبحانی، حسین نوری همدانی و ناصر مکارم شیرازی دیدگاه انتقادی نسبت به طب اسلامی مصطلح داشته‌ و اکثر احادیث طبی را غیر معتبر و برخی را مربوط به منطقه‌ای خاص می‌دانند و معتقدند این روایات بیشتر جنبه پیشگیری دارد تا جنبه دارویی و ما مجموعه‌ای درباره تمام دردها و درمان‌ها و داروها به نام طب اسلامی نداریم.

انتهای پیام

نظر شما