شناسهٔ خبر: 61095943 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون دانشگاه ایلام خبر داد؛

رقابت بیش از ۱۳ هزار نفر داوطلب ایلامی در آزمون کنکور

ایلام-معاون آموزشی دانشگاه ایلام از آغاز آزمون کنکور سراسری با حضور سیزده هزار و ۱۷۶ نفر داوطلب از روز چهارشنبه هفته جاری در ایلام خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، کریم کوخایی زاده با اشاره به آغاز توزیع کارت ورود به جلسه آزمون کنکور سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: از صبح روز چهارشنبه چهاردهم تیر ماه، آزمون کنکور سراسری با رقابت گروه‌های علوم انسانی، ریاضی و فنی آغاز و در نوبت عصر هم داوطلبین گروه هنر به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: ممکن است در کارت‌های ورود به جلسه داوطلبین، نقص‌هایی وجود داشته باشد که برای حل این مشکل در حوزه‌های امتحانی و دانشگاه ایلام باجه‌های رفع نقص مستقر می‌شوند.

کوخایی زاده همچنین به تعداد داوطلبین آزمون کنکور امسال اشاره کرد و گفت: سیزده هزار و ۱۷۶ نفر در آزمون سراسری کنکور ۱۴۰۲ شرکت کردند که از این تعداد هشت هزار و ۳۶ نفر داوطلب زن و پنج هزار و ۹۹ نفر نیز داوطلب مرد هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد شرکت کننده مربوط به گروه آزمایشی علوم تجربی است، اظهار کرد: تعداد داوطلبین گروه علوم تجربی هفت هزار و ۳۴۳ نفر، گروه علوم انسانی سه هزار و ۹۰۳ نفر، ریاضی ۷۷۵ نفر، هنر ۳۷۹ نفر و همچنین زبان‌های خارجی ۸۲۰ نفر داوطلب شرکت کردند.

۲۴ حوزه امتحانی در سطح استان ایلام وجود دارد.

نظر شما