شناسهٔ خبر: 61081325 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

شروع شب زنده‌داری والیبالی برای تیم نصفه

هفته عجیب و غریب لیگ ملت‌ها برای ایران

دوباره شب‌زنده‌داری هواداران والیبالی شروع می‌شود؛ از ساعت یک بامداد فردا با بازی‌های هفته سوم لیگ ملت‌ها، اما این بار وضعیت فرق می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، جدای از ناکامی تیم ملی والیبال در هفته اول و دوم، میزبانی امریکا برای این هفته، تیم را بدجوری بهم ریخت، تا حدی که تیم ملی نصفه و نیمه و با شرایط عجیب وغریب در آناهایم بازی می‌کند.

شرایطی که ریشه در میزبانی امریکایی‌ها دارد. از یک طرف عدم صدور ویزا برای امین اسماعیل‌نژاد ستاره نوظهور والیبال دنیا، آرمان صالحی لیبروی دوم همان اول کار و از طرف دیگر ریجکت محمدطاهر وادی پاسورملی پوش ایران در هفته دوم و بلاتکلیف گذاشتن بهروزعطایی سرمربی تیم ملی ایران، شهروز همایون فرمنش، محمد ولی‌زاده، مصطفی کارخانه مشاورفنی و حسین خوریانی. کاری که رئیس فدراسیون ایران را حسابی شاکی کرد.

وی در این باره گفت: «آمریکا به بهانه امنیت ملی به سرمربی تیم ملی ما ویزا نمی‌دهد. آن هم وقتی که می‌دانند تیم ما بامداد چهارشنبه بازی دارد و ویزایش را به دوشنبه حواله می‌دهند. با این شرایط هرچه فکر می‌کنی این رفتارها جز اذیت و فشار بر ایران چیز دیگری نیست. رفتاری که ناشی از اقتدار نیست، بلکه ضعف کامل است.»

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال با اعتراض به تصمیم امریکا، تهدید به انصراف از لیگ ملت‌ها کرد، اما فدراسیون جهانی با دلجویی، قول پیگیری کار تیم ایران را برای ویزای امریکا داد. پیگیری‌های fivb هم جواب نداد، تا اینکه داورزنی در جلسه هیأت رئیسه فدراسیون جهانی، به میزبانی دومینیکن، اعضا را به دلیل رفتار خلاف منشور المپیک، مجاب به صدور رأی علیه امریکا کرد و همانجا قرار شد با فریز نتیجه چهار بازی ایران و رقبایش در هفته سوم لیگ ملت‌ها، تأثیری برای رنکینگ جهانی نداشته باشد. رأی تاریخی که تا به حال سابقه نداشته است.

1894037

*تیم بدون سرمربی به آناهایم رسید
با این شرایط، تیم ملی والیبال ایران بدون سرمربی‌اش بهروز عطایی به آناهایم رسید. در حالی که بهروز عطایی سرمربی تیم ملی، همراه مصطفی کارخانه مشاور فنی تیم و محمد ولی‌زاده، شهروز همایون فرمنش و حسین خوریانی آنالیزور تیم در فرانکفورت چشم به راه ویزای آمریکا هستند، اما علی رمضانی، احسان دانش‌دوست، محمدرضا مؤذن، آرمین افشین‌فر و بردیا سعادت، بعد از سفر 5 ساعته به فرودگاه فرانکفورت رسیدند، سید محمد موسوی، جواد کریمی، امیرحسین اسفندیار، محمدرضا حضرت‌پور، مهدی جلوه، مرتضی شریفی، علی حاجی‌پور و پوریا حسین خانزاده به عنوان بازیکن و اکبر محمدی (سرپرست)، علیرضا طلوع‌کیان مربی، پاول و یاناس به ترتیب مربیان تمرین‌دهنده و بدنساز تیم ملی هم در فرودگاه به جمع آن‌ها اضافه شدند و به آمریکا پرواز کردند. تیم ایران بعد از پرواز 11 ساعته به فرودگاه لس‌آنجلس رسید و با طی مسافت یک ساعته با اتوبوس به آناهایم رسیده و در هتل وستین مستقر شدند.

*اولین تمرین توپی والیبالی‌ها
ملی‌پوشان بعد از اسکان در هتل وستین، روز اول را با ریکاوری، ماساژ و خواب سرکردند. آن‌ها با توصیه سرمربی تیم ملی ساعت 14 دیروز به هتل رسیدند و برای اینکه خواب‌شان تا شروع رقابت‌ها تنظیم شود، اجازه خوابیدن نداشتند و باید پیاده‌روی، حرکات کششی، استخر و ماساژ انجام می‌دادند تا بعد از شام بخوابند و با استراحت برای تمرین توپی، عصر امروز آماده باشند. آنها صبح دیروز را هم با پیاده‌روی و حرکات کششی سر کردند و بالاخره عصر اولین تمرین توپی را انجام دادند.

1894039

*فرانسه اولین رقیب
هواداران با شروع رقابت‌های هفته سوم لیگ ملت‌ها، دوباره شب‌زنده‌داری والیبالی دارند. این هفته، آخرین فرصت است و همه تیم‌ها با قدرت تمام می‌آیند تا با بهترین نتیجه، فرصت صعود به دور نهایی را از دست ندهند، اما همه اتفاقات بد، هیجان را از بازی‌های ایران گرفت. چرا که هر نتیجه‌ای چه برد و چه باخت در چهار بازی ایران رقم بخورد، امتیازش محاسبه نمی‌شود و هیچ تأثیری در جدول و رنکینگ جهانی تا پایان لیگ ملت‌ها ندارد. اگر بهروز عطایی و بقیه جا مانده‌ها ویزای‌شان برسد، فردا به تیم اضافه می‌شوند، وگرنه در بازی‌های آناهایم علیرضا طلوع کیان، به جای عطایی تیم را کوچ می‌کند. طبق برنامه، فرانسه اولین رقیب ایران در آناهایم است. اولین بازی بامدادی ایران، ساعت3 با تیم دهم جدول رده‌بندی لیگ ملت‌ها که از دو هفته اول 3 برد و 9 امتیاز دارد، برگزار می‌شود. فرانسوی‌ها که قرار بود این هفته اروین انگاپث را هم به ترکیب‌شان اضافه کنند اما ظاهراً آمدن انگاپث هم کنسل شد. با این حال فرانسوی‌ها برای هر 3 امتیاز بازی می‌آیند. هر چند تیم ملی والیبال ایران چیزی برای از دست دادن ندارد و بعید نیست ملی‌پوشان بدون استرس بهتر از دو هفته قبل بازی کنند.

اگرچه غیبت امین اسماعیل‌نژاد ستاره جوان تیم ایران خیال رقبای ایران را راحت می‌کند، چرا که از امتیازات مستقیم سرویس و اسپک‌های پر قدرت او در امان هستند.

*روزنامه ایران

نظر شما