شناسهٔ خبر: 61068589 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

واکنش‌های گسترده در پی حمله رژیم صهیونیستی به جنین

برخی کشورها و مقامات نسبت به حمله گسترده رژیم صهیونیستی به شهر «جنین» در کرانه باختری که منجر به شهادت 7 فلسطینی و زخمی شدن تعدادی دیگر شد، واکنش نشان دادند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در پی حمله بامداد امروز رژیم صهیونیستی به شهر «جنین» در کرانه باختری، تعداد شهدا افزایش پیدا کرده و به هفت نفر رسیده است. همچنین بیش از 30 نفر دیگر مجروح شدند.

در همین راستا برخی کشورها و مقامات نسبت به این اقدام جنایتکارانه واکنش نشان دادند.
 
اتحادیه عرب
دبیرخانه اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌ای تجاوز ارتش رژیم اسرائیل به شهر جنین و شهادت و مجروح شدن شماری از شهروندان فلسطینی را محکوم کرد.

اتحادیه عرب، رژیم اشغالگر را مسئول کامل این تجاوز و  جنایاتی که در زمره جنایات جنگی و نقض قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی قلمداد می‌شود، دانست و نسبت به پیامدهای آن هشدار داد.

 همچنین «احمد ابوالغیظ» دبیرکل اتحادیه عرب، طرفداران صلح در جهان را به دخالت فوری برای پایان دادن به عملیات نظامی مجرمانه رژیم اسرائیل در جنین فراخواند.
 
ابوالغیظ تاکیدکرد: بمباران شهرها و اردوگاه‌های مسکونی با هواپیما و تخریب منازل و راه‌ها، به منزله مجازات جمعی و انتقامی است که نتیجه‌ای جز انفجار اوضاع نخواهد داشت.

اردن
اردن تشدید مداوم حملات رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین، به ویژه تجاوز اخیر به شهر جنین را به شدت محکوم کرد.
 
«سنان المجالی»، سخنگوی وزارت امور خارجه اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد که جامعه جهانی باید برای پایان دادن به تجاوزات مستمر به شهرهای فلسطین و تضمین حفاظت از آنها در برابر حملات مکرر رژیم صهیونیستی، اقدام فوری انجام دهد و تاکید کرد که تشدید تنش‌ها نقض آشکار حقوق بشر بین‌المللی و تعهدات اسرائیل است.
 
مجالی با تاکید بر لزوم توقف سریع تجاوز به مردم فلسطین، نسبت به عواقب سنگین این درگیری‌ها که منجر به وخامت بیشتر خشونت در منطقه خواهد شد، هشدار داد.
 
مصر
وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای بر مخالفت این دولت با حملات مکرر رژیم اشغالگر به اراضی اشغالی که منجر به تلفات بسیاری می‌شود، تاکید کرد.
 
دولت مصر تایید کرد که اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، نقض آشکار حقوق بین‌الملل به ویژه حقوق بشر بین‌المللی است.
 
مصر نسبت به خطرات جدی تشدید تنش‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها هشدار داد و گفت که این اقدامات منجر به تشدید تنش، درد و رنج مردم فلسطین و تضعیف تلاش‌های مصر و شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی برای کاهش درگیری در سرزمین‌های اشغالی می‌شود.
 
وزارت امور خارجه این کشور از جامعه بین‌المللی خواست تا برای پایان دادن به این جنایات و حمایت از مردم فلسطین که رنج و مصیبت آنها هر روز بیشتر می‌شود، مداخله کنند.
 
جهاد اسلامی
«نافذ عزام»، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین، در اظهاراتی تاکید کرد که شهر جنین در برابر تجاوزهای دشمن ایستادگی می‌کند و با قدرت و همبستگی بیشتر از این نبرد خارج خواهد شد.
 
وی گفت که گردان جنین وابسته به سرایاالقدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین و تمام نیروهای مقاومت در شهر و اردوگاه جنین می‌دانند که با عزم و ثابت قدمی خودشان چگونه دشمن صهیونیستی را شکست دهند.
 
عزام تاکید کرد که دشمن هرچقدر به تجاوزهای خود ادامه دهد، ناامیدی‌اش بیشتر خواهد شد و همه خواهند دید که بازوهای مبارزان مقاومت چه چیزی برای دشمن تدارک دیده‌اند.
 
این عضو ارشد جهاد اسلامی خاطرنشان کرد که دشمن اسرائیلی در نتیجه اقدامات مقاومت در کرانه باختری دیگر نمی‌تواند قدرت بازدارندگی از دست رفته خود را بازگرداند و مقاومت در جنین و دیگر مناطق سرزمین اشغال شده ما درحال گسترش است.
 
رئیس تشکیلات خودگران فلسطین
«محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگران فلسطین، در واکنش به حمله همه جانبه بامداد امروز ارتش رژیم صهیونیستی به جنین گفت: «کابینه اسرائیل در حال ارتکاب جنایت جنگی جدیدی در جنین و اردوگاه واقع در این منطقه است.»
 
اتاق مشترک مقاومت فلسطین
اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «اتاق مشترک برای پیگیری تجاوزات وحشیانه علیه جنین همواره آماده است و مقاومت در کلیه میدان‌ها حضور دارد و اجازه نمی‌دهد که دشمن به مردم ما در جنین دست درازی کند یا آنها را جدا کند تا راحت‌تر هدف قرار دهد.»
 
اتاق مشترک مقاومت فلسطین از کلیه گروه‌های مقاومت در جنین و اردوگاه آن خواست که در کنار هم بایستند و به صورت یکپارچه وارد نبرد با دشمن شوند.
 
در پایان این بیانیه آمده است: «از همه مردم در کلیه شهرها، روستاها و اردوگاه‌ها به ویژه اردوگاه جنین می‌خواهیم که وارد نبرد با اشغالگران شوند و از جنین پشتیبانی کنند. در صورت تداوم جنایت و تجاوز اشغالگران، مقاومت فلسطین نیز در کلیه میدان‌ها، آماده پاسخگویی به دشمن است.»
 

نظر شما