شناسهٔ خبر: 61035544 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

شبکه تلویزیونی آمریکا: «رئیس واگنر به بلاروس نرفته است!»

صاحب‌خبر -

شفقنا- یک شبکه تلویزیونی آمریکایی عرب زبان اعلام کرد: «یوگنی پریگوژین، رهبر گروه واگنر، به بلاروس نرفته و علیرغم توافق برای خروج از روسیه هنوز در خاک روسیه است.»

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از عربی 21، شبکه تلویزیونی الحره آمریکا به نقل از منابع روسی ناشناس نوشت: پریگوژین با وجود اعلام کرملین مبنی بر انتقال وی به بلاروس، همچنان در روسیه و مشخصا در سن پترزبورگ است.

کرملین در 24 ژوئن اعلام کرد: پریگوژین بر اساس توافقی که با میانجیگری الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس برای پایان دادن به شورش مسلحانه او علیه روسیه انجام شده به بلاروس نقل مکان خواهد کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در این باره گفته بود: لوکاشنکو پیشنهاد داده بود تا با موافقت ولادیمیر پوتین، بین واگنر و روسیه میانجی‌گری کند، زیرا او نزدیک به 20 سال است که پریگوژین را می‌شناسد.

پسکوف افزود: پرونده جنایی علیه پریگوژین به دلیل شورش مسلحانه کنار گذاشته خواهد شد و مبارزان واگنر که در این شورش او شرکت کردند، برای قدردانی از خدمات آنها در گذشته به روسیه، تحت پیگرد قرار نخواهند گرفت.

پنجشنبه گذشته، خبرگزاری روسیه به نقل از یک نماینده مجلس این کشور گزارش داد: روسیه به پریگوژین گفته است که اگر نیروهایش با وزارت دفاع قرارداد امضا نکنند، از کمک مالی محروم خواهد شد.

متن این خبر در عربی 21

نظر شما