شناسهٔ خبر: 61031898 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

دو گروه قرآن می‌سوزانند! | هادی سروش دو گروه قرآن می‌سوزانند! | هادی سروش

حجت الاسلام هادی سروش، استاد حوزه، در یادداشتی با عنوان «دو گروه قرآن می‌سوزانند!» نوشت: در روزگاری زندگی می‌کنیم که عده ای دست به آتش زدن قرآن می‌کنند و مدعیان حقوق بشر اجازه آتش به حریم مقدسِ بالاترین متن هدایت و اخلاق را می‌دهند! و از سوی دیگر ؛ کسانیکه بظاهر به قرآن ایمان دارند، به جهت تمتعات

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام هادی سروش، استاد حوزه، در یادداشتی با عنوان «دو گروه قرآن می‌سوزانند!» نوشت:

در روزگاری زندگی می‌کنیم که عده ای دست به آتش زدن قرآن می‌کنند و مدعیان حقوق بشر اجازه آتش به حریم مقدسِ بالاترین متن هدایت و اخلاق را می‌دهند!
و از سوی دیگر ؛ کسانیکه بظاهر به قرآن ایمان دارند، به جهت تمتعات و تمنیات نفسانی مفاهیم والای این کتاب هدایت و صلح و امنیت و مدارا  را مورد تفسیر به رأی قرار می‌دهند تا خود و سرسپردگانش دو روزی بیشتر از قدرت و ثروت بهرمند باشند!

هر دو گروه در حذف ظاهر و باطن، خط و رسم قرآن شریکند و باعث به بار آمدنِ مصیبت‌ِ انحطاط و انحراف بشریت و دگرگونی ارزش‌های دینی هستند!
امیرالمومنین علی (ع) گروه دوم را مانند گروه اول معرفی کرده و بیم چنین واقعه ای را به جامعه گوشزد نموده و می‌فرماید:

“نزد مردم آن زمان، اگر قرآن بدرستی بخوانند كالايى زيانمندتر از قرآن نيست ، و وقتی معناى كلماتش را برگردانند پر سود است ، … گويى آنان پيشواى قرآن اند، نه قرآن پيشواى آنان. پس، جز نامى از قرآن نزدشان نماند، و نشناسند جز خطّ و نوشته آن… / لَیسَ عِنْدَ أَهْلِ ذَلِكَ الزَّمَانِ سِلْعَةٌ أَبْوَرَ مِنَ الْكِتَابِ إِذَا تُلِی حَقَّ تِلَاوَتِهِ وَ لَا أَنْفَقَ مِنْهُ إِذَا حُرِّفَ عَنْ مَوَاضِعِه … كَأَنَّهُمْ أَئِمَّةُ الْكِتَابِ وَ لَيْسَ الْكِتَابُ إِمَامَهُمْ، فَلَمْ يَبْقَ عِنْدَهُمْ مِنْهُ إِلَّا اسْمُهُ..” (نهج ؛ خطبه / ۱۴۷)

این عبارات، اشاره‌ای صریح به تحریف یعنی ؛ برگرداندن معانی آیات به سود شخص و یا گروه برای به دست آوردنِ منافع مادی و یا قدرت و یا توجیه اعمال نادرستِ اصحاب قدرت است.

انتهای پیام

برچسب ها
قرآن سوزی هادی سروش

منبع: ensafnews-418776

نظر شما