شناسهٔ خبر: 61027335 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

پایان بورس امروز 10 تیر 1402 / مرگ خاموش بازار سهام

تابلو بورس، امروز هم خبر از ادامه نزول شاخص کل می‌داد. از هفته گذشته بازار سهام تحت تاثیر اخبار افزایش نرخ خوراک گاز پتروشیمی‌ها بوده و روندی نزولی به خود گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، با افزایش 40 درصدی سقف نرخ خوارک گاز، بازار سهام واکنش شدیدی به این موضوع داد و شیب نزولی بورس تندتر شد. باید دید تا چه زمانی بورس در جو ناشی از افزایش نرخ خوراک خواهد ماند.

معاملات امروز بورس نیز همچنان تحت تاثیر گرانی خوارک گاز و اخبار منفی هفته پیش قرار داشت و به نزول خود ادامه داد. بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت 9 هزار و 490 واحدی که معادل 0.44 درصد این شاخص است روبه‌رو شد و در نهایت در ارتفاع دو میلیون و 143 هزار واحدیبه کار خود خاتمه داد.

سهام شرکت‌های کوچک بازار نیز در روز جاری نوسان مهمی به ثبت نرساندند و به طور میانگین تنها 0.04 درصد رشد کردند. همین امر سبب شد تا شاخص هم‌وزن تغییر محسوسی نکند و در سطح 746 هزار واحد بماند.

حجم و ارزش معاملات خرد

بورس همچنان در کما به سر می‌برد و پارامترهای معاملات ارقام پایینی را ثبت می‌کند به طوری که تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 8 میلیارد و 700 میلیون و ارزش معاملات را پنج هزار و 117 میلیارد تومان نشان داده است. پایین بودن این ارقام نشان می‌دهد بورس همچنان مسیر صعودی را پیش روی خود نمی‌بیند.

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی نیز حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. به نحوی که شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج 529 میلیارد تومانی پول از بورس می‌دهد.

پایان بورس

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم کیسون، سصفها و وبملت بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های دی، کیسون و کرازی به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

ونیرو با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، وایران نیز با افت هفت رصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های نیان، وارس و وبملت تعلق گرفت. همچنین سهم‌های پکویر، ساربیل و دجابر نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای خودرو، دانا و پارسان خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های غناب، واحصا و وارس رقم خورد. همچنین سدور در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد بپاس بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظر شما