شناسهٔ خبر: 61010458 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ادامه سوگیری نزولی نفت در روز پایان هفته

صاحب‌خبر -

شفقنا اقتصادی – نفت برای چهارمین افت سه ماهه متوالی آماده می شود.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا اقتصادی ، قیمت نفت در روز جمعه به 75 دلار در هر بشکه رسید، اما در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به کاهش فعالیت اقتصادی جهان و تقاضای سوخت، برای چهارمین سه ماهه متوالی کاهش یافت.

قیمت شاخص نفت خام برنت برای تحویل در سپتامبر با 53 سنت یا 0.7 درصد افزایش دبه 75.04 دلار رسید.این  قرارداد  که در روز جمعه به پایان می رسد، با 52 سنت افزایش به 74.86 دلار رسید.
این قرارداد در مسیر کاهش 6.5 درصدی در سه ماه منتهی به پایان ژوئن قرار داشت که چهارمین افت سه ماهه متوالی را رقم زد. قیمت ها به پایین ترین حد خود در 2 سال اخیر رسیده است.
قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با 45 سنت یا 0.6 درصد افزایش به 701.31 دلار رسید. این قرارداد به صورت سه ماهه بیش از 7 درصد کاهش یافته است که دومین افت سه ماهه متوالی آن است.
فشار تورمی و افزایش نرخ بهره در اقتصادهای کلیدی و بهبود کندتر از حد انتظار در تولید و مصرف چین بر بازارها در ماه‌های اخیر تأثیر گذاشته است.
اما نشانه‌هایی از تقویت فعالیت‌های اقتصادی ایالات متحده و کاهش شدید ذخایر نفت ایالات متحده حمایت می‌شود.
اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) اعلام کرد ذخایر نفت خام در هفته منتهی به 23 ژوئن 9.6 میلیون بشکه کاهش یافته است که بسیار بیشتر از 1.8 میلیون بشکه ای که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده بودند.
در همین حال، تولید ناخالص داخلی ایالات متحده (GDP) در سه ماهه اول از نرخ 1.3 درصدی که قبلا گزارش شده بود به 2.0 درصد سالانه بازنگری شد.

Yeap Jun Rong، تحلیلگر بازار در IG، در یادداشتی به این موضوع گفت: بازبینی قابل توجه به سمت بالا به لیست شگفتی‌های اقتصادی مثبت اخیر در ایالات متحده اضافه شده است، زیرا انعطاف‌پذیری اقتصادی به آرام کردن برخی از نگرانی‌های مربوط به رکود کمک می‌کند.

آمارهای قوی اقتصادی ایالات متحده و کاهش ذخایر نفت در حالی منتشر می شود که عربستان سعودی در حال برنامه ریزی برای کاهش بیشتر تولید خود به میزان یک میلیون بشکه در روز در ماه جولای است. این علاوه بر توافق گسترده‌تر اوپک پلاس برای محدود کردن عرضه تا سال 2024 است.
جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، روز پنجشنبه پس از انتشار داده های اقتصادی قوی تر از حد انتظار، اعلام کرد که در ایالات متحده، فدرال رزرو احتمالاً پس از وقفه ای در اوایل ماه، کمپین افزایش نرخ خود را از سر خواهد گرفت.

 

برچسب‌ها:

نظر شما