شناسهٔ خبر: 61005146 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ایران: آماده لغو متقابل روادید با روسیه هستیم

صاحب‌خبر -

شفقنا- سفیر ایران در روسیه گفت: آماده لغو کامل روادید به شکل متقابل با روسیه هستیم.

به گزارش شفقنا از ایرنا، آقای کاظم جلالی در نشست مشترک گروهی از فعالان گردشگری ایران و روسیه در مسکو افزود: با توجه به سطح راهبردی مناسبات تهران – مسکو انتظار است که حداقل روادید گردشگران و تجار لغو شود که مقامات روسیه درباره این ایده گفته اند که با حسن نیت این موضوع را بررسی می کنند.

سفیر ایران در روسیه ابراز امیدواری کرد: تا زمان مذاکرات بیشتر درباره لغو کامل روادید، توافق قبلی تهران – مسکو در زمینه لغو روادید گردشگری گروهی محقق شود.

وی ادامه داد: بنا بود این تفاهم نامه از ژانویه ۲۰۲۳ ( دی ماه ۱۴۰۱) اجرایی شود که اجرای پروتکل ها زمان بر شد و امیدوار هستیم که در آینده نزدیک، این تفاهم نامه توسط مقامات اجرایی هر دو کشور عملیاتی شود و شمار زیادی از گردشگران روس را در ایران میزبانی کنیم و متقابلا ایرانیان به شیوه آسان تری به روسیه سفر کنند.

وی از فعالان گردشگری ایران و روسیه به عنوان سفیران دو ملت یاد کرد و با اشاره به اهمیت دیپلماسی عمومی در جهان معاصر، ابراز امیدواری کرد: روابط تهران – مسکو با تقویت ارتباطات مردمی و پیوندهای فرهنگی و اقتصادی به شکل پایدار روند رو به جلویی را طی کند.

وی پیگیری های سران ایران و روسیه در زمینه تکمیل زیرساخت های حمل و نقل ریلی، جاده ای و دریایی میان دو کشور را در این راستا دانست.

نظر شما