شناسهٔ خبر: 60981599 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

جانشین معاون هماهنگ‌کننده فراجا:

بدون امنیت تمام دنیا تاریک است؛ امنیت موجب توسعه تمامی امور می‌شود

جانشین معاون هماهنگ‌کننده فراجا گفت: ثبات و امنیت موجب توسعه تمامی امور می‌شود.

صاحب‌خبر -
بدون امنیت تمام دنیا تاریک است؛ امنیت موجب توسعه تمامی امور می‌شود
کد خبر: 619998
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۷ ۱۱:۳۵:۲۴

سردار محمد شرفی جانشین معاون هماهنگ‌کننده فراجا در همایش امنیت اقتصادی، سلامت و  مشارکت گفت:  امنیت یکی از اصول مهم زندگی انسان‌ها است و بستری برای رشد و تکامل تمامی انسان‌ها است و بر اساس عقیده تمام نخبگان ثبات و امنیت موجب توسعه تمامی امور می‌شود. بدون ایجاد بستر امنیت هیچ توسعه و نوسازی به نتیجه خواهد رسید و بدون امنیت ورود پیدا کردن به این موضوعات محکوم به شکست است و بدون امنیت تمام دنیا تاریک است.

به گزارش ایسنا، شرفی گفت: شهدایی که به سبب امنیت اقتصادی و مقابله با فساد تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران شده‌اند، سند کارآمدی است و در مقابل قانونی وجود دارد که در آن فلسفه وجودی پلیس را حفاظت از جان، مال و ناموس مردم معرفی کرده است و براساس این قانون پلیس وظیفه حفاظت از اموال مردم را دارد.

وی درباره ساختار پلیس گفت: در این خصوص ساختاری کم نظیر در میان تمام پلیس های دنیا داریم و مرتبط‌ترین آن پلیس امنیت اقتصادی است و اولین ماموریت  پلیس امنیت اقتصادی ایجاد امنیت در حوزه‌های مختلف اقتصادی است و دومین ماموریت آن مقابله با فساد و اخلالگران اقتصادی است. ماموریت آخر این پلیس مقابله با قاچاق کالا است و اگر احیانا از مسیر منحرف شدیم باید مقامات قوه قضائیه تذکر دهند زیرا وظیفه پلیس طی کردن صحیح این مسیر است.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده فراجا درباره پلیس پیشگیری نیز گفت: در این پلیس مرکز انتظام وجود دارد و بیش از ۱۰۰ هزار نفر از جوانان علاقه‌مند به حوزه حفاظت سازماندهی شده‌اند و آمادگی دارند تحت هدایت و تعلیم پلیس حفاظت فیزیکی محل‌های تولیدی را در اختیار بگیرند.

وی درباره پلیس بین‌الملل گفت: مشکلات متعددی در حوزه اقتصادی و فرار متهمان به کشورهای دیگر وجود دارد و ما با استفاده از هر اعلان قرمز و ظرفیت‌های بین المللی افراد را به کشور بازمی‌گردانیم.

شرفی درباره پلیس مهاجرت و گذرنامه نیز اظهار کرد: این آمادگی وجود دارد تا در حمل و نقل و انتقال محصولات کمک کنیم و تسهیل‌گری‌های لازم را در حوزه گذرنامه انجام دهیم و پلیس با افتخار در تامین امنیت یکی از ساختارهای موثر است.

برچسب‌ها:

نظر شما