شناسهٔ خبر: 60967939 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

افشای یک فایل صوتی حساس توسط سی‌ان‌ان؛

رسوایی اسناد «حمله به ایران» کار ترامپ را یک سره می‌کند؟

کیفرخواست فدرال که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به ۳۷ مورد جرم مرتبط با حفظ اسرار امنیت ملی آمریکا متهم می‌کند، شامل متنی از صحبت‌های ترامپ درباره «طرح حمله» به ایران است که پنتاگون آن را تهیه کرده و ظاهراً او آن را به دو نفر از کارکنانش و دو نفر که روی زندگی نامه مارک میدوز، رئیس سابق کارکنان کاخ سفید، کار می‌کنند، نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «پارسینه»، در فایل صوتی که توسط «سی ان ان» و همچنین نیویورک تایمز و واشنگتن پست منتشر شده، شنیده می‌شود که ترامپ در جولای ۲۰۲۱ درباره اسناد «بسیار محرمانه و سری» که در باشگاه گلف خود در بدمینستر، نیوجرسی، نگه داشته، صحبت می‌کند. ترامپ در فایل صوتی با اشاره به سخنان ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، درباره تمایل رئیس‌جمهور پیشین آمریکا برای حمله به ایران، با نشان دادن اسناد می‌گوید: «کلی اسناد دارم. ببینید این سند (حمله به ایران) توسط او و پنتاگون آماده شده است. خود پنتاگون و او آماده و تقدیم من کرده اند. شگفت‌انگیز نیست؟»
ترامپ به صراحت تلاش می‌کرد که ادعای ژنرال مارک میلی را مبنی بر این که ترامپ از حمله به ایران حمایت می‌کرد، رد کند و به نظر می‌رسد که او می‌خواهد زندگی‌نامه‌نویسان میدوز، این اسناد را در کتاب خود بگنجانند.

او گفت: «فکر می‌کنم احتمالا می‌توانیم [این کار را کنیم]، درست است؟». یکی از دستیاران زن پاسخ داد: «نمی‌دانم، باید ببینیم، می‌دانی، باید تلاش کنیم تا...» که ترامپ میان حرف او پریده و گفت: «از طبقه‌بندی خارج کنیم. ببینید، به عنوان رئیس جمهور می‌توانستم آن را از حالت طبقه بندی خارج کنم، اما اکنون نمی‌توانم.»

ترامپ در اوایل ماه ژوئن درباره این گفتگو به فاکس نیوز گفته بود که «فی نفسه سندی نداشته است.» او گفت که چیزی برای خارج کردن از طبقه بندی وجود نداشت. واین‌ها داستان سرایی‌های روزنامه‌ها و مجلات بودند.

انتظار می‌رود که این فایل صوتی یک مدرک کلیدی در پیگرد قانونی ترامپ توسط بازرس ویژه باشد. علاوه بر آن، یک یا دو ماه بعد از دیدار فوق، ترامپ یک نقشه طبقه‌بندی شده از «کشور ب» را به نماینده کمیته اقدام سیاسی خود نشان داده بود. دولت آمریکا هنوز سند حمله به ایران را از ترامپ پس نگرفته است و ماموران فدرال نیز بدمینستر را برای یافتن اسناد طبقه بندی شده جستجو نکرده اند.

نظر شما