چری تیگو ۲ یا ۳X که نخستینبار در سال ۲۰۱۶ در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی شد و به عنوان ارزانترین عضو از خانواده تیگو شناخته میشود. این کراساور چینی که در ایران با نام ام وی ام X۲۲ و X۲۲ پرو در بازار عرضه میشود، در جایگاهی پایینتر از تیگو ۳ (ام وی ام X۳۳) قرار گرفته تا نظر مشتریان جوانتر را جلب کند.
در سال ۲۰۲۰، ظاهر چری تیگو ۳X مورد بروزرسانی قرار گرفت و لقب پلاس (پرو) هم به انتهای نام آن اضافه شد. تغییرات جزئی همچون چراغهای باریک جلو و تغییر طراحی رینگها، تاثیر مهمی بر چهره تیگو ۳X گذاشت، هرچند که شباهت به محصولات جدید هیوندای هم قابل انکار نیست.
امکانات رفاهی ام وی ام ایکس ۳۳ کراس نسبت به X۲۲ پرو افزایش یافته و مواردی شامل سیستم کنترل پایداری، چهار کیسه ایمنی هوا، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل کشش، فرمان برقی، کروز کنترل، کلیدهای کنترلی روی فرمان، نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان، ریموت هوشمند با قابلیت استارت از راه دور، سنسور نور، سنسور باران، نورپردازی داخل کابین، سانروف برقی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، دوربین دنده عقب، سنسور دنده عقب، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی و غیره را به همراه دارد.
ام وی ام ایکس ۳۳ کراس به پیشرانه ۱ لیتری سه سیلندر توربوشارژ مشابه با X۲۲ پرو مجهز شده است، که پس از بازنگری اکنون ۱۱۲ اسببخار قدرت و ۱۵۰ نیوتنمتر گشتاور را از طریق گیربکس اتوماتیک CVT با ۹ دنده شبیهسازی شده به چرخهای جلو انتقال میدهد. رسانههای ایرانی در پیست تست چری موفق به ثبت شتاب صفر تا صد ۱۴ ثانیه شدهاند، که نسبت به X۲۲ پرو به مراتب بهبود یافته است، هرچند که کیفیت بیشتر تایر و بنزین را نمیتوان بیتاثیر دانست./اقتصاد آنلاین
نظر شما