شناسهٔ خبر: 60943219 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

سخنگوی وزارت خارجه پاسخ داد:

ماجرای مذاکرات مخفیانه اقلیم کردستان و آمریکا برای مقابله با ایران چه بود؟

سخنگوی وزارت خارجه درباره مذاکرات مخفیانه بین منطقه اقلیم کردستان و آمریکا که به منظور انتقال پدافندهای پیشرفته‌ آنها به اقلیم کردستان جهت مقابله با برخوردهای ایران با گروه‌های تروریستی در منطقه قرار دهند توضیحاتی ارائه داد.

صاحب‌خبر -
ماجرای مذاکرات مخفیانه اقلیم کردستان و آمریکا برای مقابله با ایران چه بود؟
کد خبر: 619676
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۵ ۱۵:۰۰:۰۰

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه به تازگی مذاکراتی مخفیانه بین منطقه اقلیم کردستان و آمریکا انجام شده که آمریکایی‌ها پدافندهای پیشرفته‌ای در اختیار اقلیم کردستان جهت مقابله با برخوردهای ایران با گروه‌های تروریستی در منطقه قرار دهند، تصریح کرد: بر اساس روابط خوب همسایگی بین ایران و عراق و مبتنی بر توافقنامه امنیتی بین دو کشور ما انتظار داریم که دولت مرکزی عراق به وظایف خود در ارتباط با موضوع امنیت مرزها عمل کند و به این تعهدات پایبند باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال گفت: ما هیچگاه به دولت آمریکا اعتماد نداشته‌ایم و اعتماد نخواهیم کرد. دولت آمریکا منافع خود را در ایجاد بی ثباتی و تنش در منطقه دنبال می‌کند. دولت عراق نیز حتما در این زمینه روشنگری انجام خواهد داد و مقامات اقلیم هم باید در این خصوص توضیح دهند و باید ببینیم توضیح آنها در این رابطه چیست.

نظر شما