شناسهٔ خبر: 60903092 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

اعلام حمایت اردوغان از پوتین

رجب طیب اردوغان در پی تحولات اخیر داخلی در روسیه، طی تماس تلفنی با همتای روسی خود، از ولادیمیر پوتین رییس جمهوری این کشور اعلام حمایت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از تارنمای خبری استار، اردوغان در تماس تلفنی خود با پوتین، درباره آخرین وضعیت تحولات داخلی این کشور و در ارتباط با تلاش برای شورش مسلحانه گفت و گو کرد.

یوگنی پریگوژین بنیان‌گذار و رییس گروه خصوصی نظامی واگنر روز جمعه بدون ارائه شواهدی مدعی شد که ارتش روسیه ۲ هزار نفر از نیروهای واگنر را به قتل رسانده است.

وی گفت: یک حمله راکتی به اردوگاه‌های گروه واگنر انجام شد. افراد زیادی قربانی شده‌اند. به گفته کسانی که شاهد حمله بودند این راکت از پشت جبهه یعنی توسط نیروهای وزارت دفاع فدراسیون روسیه شلیک شده بود.

پریگوژین که در ماه‌های گذشته حملات لفظی شدیدی علیه سرگئی شویگو وزیر دفاع و والری گراسیموف رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه داشته است، گفت: وزارت دفاع تلاش می‌کند جامعه و رئیس جمهوری را فریب داده و قصه‌ای درباره تهاجم اوکراین و برنامه‌ریزی آن‌ها برای حمله به ما با همکاری ناتو بسازد.

وی همچنین سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه را تهدید کرد و گفت که وی در میدان سرخ مسکو به دار آویخته خواهد شد در مقبره لنین دفن می‌شود.

رئیس واگنر اعلام کرد که نیروهای این گروه شبه‌نظامی از اوکراین وارد خاک روسیه شده و آماده هستند «تمام راه» را علیه ارتش روسیه طی کنند.

همزمان با تنش گروه شبه‌نظامی «واگنر» و ارتش روسیه، گمانه‌زنی‌های مختلفی در مورد تحولات مربوط به این تنش در رسانه‌های بین‌المللی در حال انتشار است.

«دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه از مردم کشورش خواست تا با اتحاد حول محور ولادیمیر پوتین، دشمنان داخلی و خارجی را شکست دهند.

نظر شما